گزارش؛

ترافیک سنگین شهری ، بلای جان شهروندان گرگانی

سال هاست که ترافیک آزاردهنده در نقاط مختلف شهر گرگان به کلافی سردرگم تبدیل شده و این معضل دیرینه را به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ساکنین، کارشناسان و مسئولان امر این کلانشهر تبدیل کرده است؛ گرهی کور که علاوه بر معابر اصلی، کوچه پس کوچه‌های گرگان را نیز درگیر کرده و عبور و مروری آسان در بخش بزرگی از معابر و محلات را برای ساکنان آن به آرزویی دست نیافتنی تبدیل کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰ 14 August 2024

به گزارش «تابناک گلستان» دلایل قفل ترافیک گرگان همه ساله با نشست‌های متعدد از سوی متوالیان امر مورد بررسی قرار گرفته اما در عمل نتیجه بخش نبوده و نارضایتی عمومی و گلایه های شهروندان را به دنبال دارد.

در این میان اگرچه می توان ارتقا و افزایش سطح فرهنگ عمومی و فرهنگ رانندگی شهروندان را یکی از شاخص ها و فاکتورهای اساسی در باز شدن گره ترافیکی شهرها قلمداد کرد و با وجود همه زیرساخت ها تحقق و نهادینه کردن این مهم باید در اولویت نخست برای نظم بخشی و ساماندهی وضعیت ترافیکی باشد اما مسئولان و متولیان امر و دستگاه های مرتبط نیز باید در این راستا برنامه ها و ایده های راهبردی و خلاقانه هم ارایه دهند که شوربختانه این خلاء هم اینک به شدت احساس می شود.

از جمله  نقاطی که معمولا در شهر گرگان در اکثر زمان ها دچار ترافکی سنگین و گاهی نیمه سنگین است خیابان ناهارخوران است و یکی از چهار راه میدان که گاهی به طور کلی قفل می شود و تنها راه نجات این است که یک نفر از خودگذشتگی کند و خودرو ها را رد کند.

بافت کلانشهر گرگان، قدیمی است و مردم اغلب تمایل دارند به جای استفاده از حمل و نقل عمومی از خودرو شخصی استفاده کنند. البته ناگفته نماند که تعداد پارکینگ‌های شهر نیز اندک بوده و جوابگوی مردم نیست. خودروها در اغلب اوقات دوبله ایستاده و ترافیک جدیدی ایجاد می کنند. طبق گفته خبرنگار تابناک استقرار صنایع مزاحم در شهر به ویژه تمرکز و جانمایی نادرست مدارس غیر انتفاعی در برخی از نقاط شهر گرگان عوامل تشدید ترافیک بشمار می رود

در پایان هفته‌ها بارترافیک و تردد خودروها در مسیرهای ناهارخوران و ولیعصر بیشتر از روزهای عادی به چشم می‌خورد.

با این رویه، بیم آن می رود که در آینده ای نه چندان دور، آستانه تحمل و رضایتمندی شهروندان را به نقطه اشتعال و انفجار برساند و علاوه بر بروز اتفاقات ناگوار در رخدادهای طبیعی نظیر سیل و زلزله و آتش سوزی، در صورت پیشامد بحران های سیاسی و امنیتی، عوارض و عواقب جبران ناپذیری را بر دوش شهر و شهروندان و مسئولان تحمیل کند تا شاید مدعیان فرورفته در خواب و مدعی مردم مداری و خدمتگزاری را به سیلی آبدار حوادث، بیدار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار