فرماندار: ۵۰ درصد فضاهای آموزشی گنبدکاووس فرسوده است

فرماندار گنبدکاووس از فرسوده و قدیمی‌بودن ۵۰ درصد فضاهای آموزشی این شهرستان خبر داد و باتاکید برضرورت تلاش مضاعف مدیران استانی و ملی برای جبران عقب ماندگی‌های این بخش، گفت: قرار است اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در دولت امسال چهار مدرسه ۶ کلاسه را در شهر و روستاهای گنبدکاووس تحویل آموزش و پرورش دهد.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴ 17 July 2024

به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از  ایرنا؛ مهدی دهرویه روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس افزود: علاوه بر استفاده از ظرفیت‌ها و منابع اعتباری استانی و ملی برای نوسازی مدارس این شهرستان از ظرفیت نیکوکاران و تشکل‌های مردم نهاد هم می‌توان با تبیین صحیح نیازهای این بخش و اعتماد سازی، استفاده کرد.

وی، استفاده از فضاهای مناسب برخی ادارات و نهادهای گنبدکاووس برای جبران کمبود فضاهای آموزشی را از دیگر راهکارها ذکر کرد و بیان کرد: برای رفع کمبود نیروی انسانی هم باید با برنامه‌ریزی صحیح و درصورت امکان از ظرفیت معاونین مدارس استفاده کرد.

دهرویه ادامه داد: به سبب اهمیت نظام تعلیم و تربیت، همه ادارات و نهادها باید به این نهاد برای رفع کمبودها کمک کنند ضمن اینکه در توزیع اعتبارات، مدیران گنبدکاووس باید سهم اعتباری این شهرستان را متناسب با جمعیت، وسعت و دیگر شاخص‌ها از مدیران استانی مطالبه کنند.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی هم دراین جلسه گفت: برخی پروژه‌های آموزشی این شهرستان برای تکمیل و بهره‌برداری به پنج تا ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

عبدالحکیم آق‌آرکاکلی افزود: گنبدکاووس از حیث وسعت و جمعیت به ترتیب بزرگترین و دومین شهرستان گلستان است و حداقل باید ۲۵ درصد منابع و امکانات استانی و ملی به آن اختصاص یابد اما در عمل چنین نیست.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس در بخش‌های مختلف دچار عقب ماندگی‌های زیرساختی است ادامه داد: حوزه تعلیم و تربیت در گنبدکاووس باوجود ظرفیت خوب و مستعد نیروی انسانی در این شهرستان، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این جلسه با اشاره به برخی کمبودهای فضای آموزشی و نیروی انسانی گفت: چهار مدرسه ۶ کلاسه در روستاهای «بی بی شیروان، چکرعطا بهلکه و سلطانعلی» و شهر گنبدکاووس که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و قرار است تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح شوند.

محمد غنی‌پور افزود: علاوه بر این، گنبدکاووس ۲۱ پروژه آموزشی خیرساز هر کدام با ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تعهد مالی نیکوکار انجام شده و برای تکمیل آن به هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی نیاز است.

وی به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گنبدکاووس هم اشاره کرد و گفت: برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۴ -۱۴۰۳) در مجموع ۳۳۰ معلم کمبود داریم که برنامه‌ریزی برای رفع آن در دستور کار قرار دارد.

غنی‌پور اضافه کرد: در راستای عدالت آموزشی از سال تحصیل جدید، ساعت تدریس معلمان و دبیرانی که در مدارس خاص (شاهد، هیات آمنایی و نمونه) مشغول تدریس هستند را کاهش و از این ظرفیت در مدارس عادی و روستایی استفاده خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد بیش از ۹۰ هزار نفر دانش آموز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار