گزارش؛

انتقاد شهروندان گرگانی از کیفیت نامطلوب نان

کاهش کیفیت نان و افزایش دور ریز آن سبب نارضایتی مردم شهرستان گرگان شده و از مسئولان خواسته اند تا برای افزایش کیفیت اقدام موثری انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵ 14 August 2024

به گزارش «تابناک گلستان» کیفیت نان در شهرستان گرگان به شدت پایین آمده و این وضعیت گله‌مندی و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است، شمار زیادی از شهروندان در تماس با خبرنگار این رسانه خواستار پیگیری این موضوع شدند.

نان یکی از خوراکی‌هایی است که از دیرباز نقشی اساسی در زندگی همه جوامع به خصوص جوامع ایرانی بازی کرده و قوت غالب مردم به شمار می‌رود و حال اگر کیفیت آن به هر دلیلی پایین باشد حاصل زحمات نانوا بی فایده و سهم پسماند خواهد شد.

در حال حاضر افزایش جمعیت و زندگی ماشینی باعث شده که مردم زمان کمتری را برای خرید نان اختصاص دهند و همین امر باعث می‌شود که نانوا؛ برای آنکه جوابگوی نیاز مردم باشد نان را با شعله بیشتر پخت کند و این امر باعث می‌شود که کیفیت پایین‌تری نان را در اختیار مردم قرار دهد.

شهروندان گرگانی با انتقاد از کیفیت نامناسب نان خواستار توجه مسئولان و دستگاه‌های نظارتی برای ارتقای این وضعیت شدند. 

یکی از شهروندان در گرگان می‌گوید: خمیر برخی واحدهای نانوایی را اگر روی دیوار بچسبانی، مثل گچ دیوار را می‌پوشاند و کسی نمی‌تواند تفاوتی میان گچ و خمیر قائل باشد!

يكي ديگر از شهروندان گرگانی هم خواستار برخورد با نانوايي هاي متخلف كه حاضر به پخت نان مناسب نيستند، شد و گفت: به آن ها اعتراض هم مي كني بي فايده است.

وی ادامه داد: وقتي از آن ها علت پائين بودن كيفيت نان را مي پرسي يا پاسخ نمي دهند و يا كيفيت پائين آرد را بهانه مي كنند در حالي كه معدود نانوايي هايي نيز هستند كه با همان آرد پخت مطلوبي دارند

در این شرایط اقتصادی که قدرت خرید مردم به شدت پایین آمده و نان یکی از اقلام ضروری سبد غذایی مردم استان گلستان محسوب می‌شود و خانواده‌های زیادی وعده‌های روزانه خود را با این منبع غذایی گذرانده، می‌طلبد که مسئولان مقداری به خود آمده و به فکر رفع دغدغه‌های مردم باشند، نه اینکه در پاسخ به پیگیری این موضوع طوری وانمود می‌کنند که انگار اصلاً مشکلی در این حوزه نیست.

سخن مسئولان و متولیان امر هر چه باشد، مردم و سفره‌های آنان چشم به راه نان‌های با کیفیت برابر پولی که پرداخت می‌کنند، هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار