سرنوشت نامعلوم تله کابین گرگان

نائب رئیس شورای شهر گرگان گفت : با وجود داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری در بخش‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی در گلستان اما مرکز استان در حسرت تله کابین بسر میبرند.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳ 06 August 2024

صفرعلی پایین محلی نائب رئیس شورای شهرگرگان در گفتگو با خبرنکار «تابناک گلستان» بیان داشت : تله کابین گرگان به تأیید سه مدیرکل محیط زیست رسیده و بیش از 22سال طول کشیده است و با توجه به دستور رئیس محترم جمهور در سفر دوم به استان گلستان اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود :پروژه تله‌‌‌کابین گرگان در قالب طرح پارک جنگلی ناهارخوران به مساحت 602 هکتار طراحی شده که از همان اول  با مخالفت استادان جنگل و محیط زیست ،اعضای هیات علمی دانشگاه های “دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان”، تشکل های مردم نهاد ونیز انجمن های علمی محیط زیستی کشور روبه رو شد که مهم ترین عامل تاخیر در اجرای این طرح هستند.

نائب رئیس شورای شهرگرگان با اشاره به تله کابین های متعدد در استان‌ همجوار بیان داشت: چطور میشود در استان همسایه مجوزها براحتی داده می شود ولی  در گرگان اجازه این کار را نمی‌دهند، برای مثال نمک آبرود با وجود تخریب و قطع گسترده درختان هیچ تشکل، انجمن محیط زیستی وهمچنین اساتید دانشگاهی صدایشان در نی آمد ولی در گرگان با وجود اینکه در طرح تله کابین،عنوان شده است هیچگونه تخریب در منابع طبیعی اتفاق نخواهد افتاد و همه الزامات قانونی نیز رعایت خواهد شد اما این پروژه همچنان بلاتکلیف مانده است  

پایین محلی گفت:اگر مجوز نهایی با نگاه مثبت به این پروژه تأیید شود شهرداری هم می‌تواند زمینه انجام مقدمات کار را فراهم کند.

وی در پایان اظهارکرد: در مورد جذب سرمایه گذار هم مطالعه شده و افرادی هم اعلام آمادگی کردند که تأخیر موجب سلب همکاری این افراد خواهد شد و فرصت‌ها را از دست می‌دهیم لذا نیازمند این هستیم که زودتر سرنوشت تله کابین گرگان مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار