معاون اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه خبر داد؛

طراحی سامانه جامع اوقات فراغت در کرمانشاه

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از طراحی و آماده سازی سامانه جامع اوقات فراغت در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵ 31 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین، حسین آذرکمند اظهار کرد: سامانه جامع اوقات فراغت در استان کرمانشاه ظرف یک ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: یک سامانه جامع اوقات فراغت در سطح استان کرمانشاه طی سالهای گذشته باعث شده بود تا هیچ اطلاعات دقیق و جامعی از تعداد کلاس‌هایی که دستگاه‌های ذیربط برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در سطح استان کرمانشاه برگزار می‌کنند و حتی تعداد مخاطبین آنها و رشته‌هایی که در آن شرکت می‌کنند، وجود نداشته باشد. 

 معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: چند سال پیش طرح راه اندازی سامانه جامع اوقات فراغت را در سطح استان کرمانشاه در دستورکار قرار دادیم که این سامانه اکنون طراحی شده و آماده راه اندازی است. 

وی ادامه داد: این سامانه طوری طراحی شده که در واقع یک داشبورد مدیریتی برای مخاطبین و مسئولین مرتبط با اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در کرمانشاه خواهد بود. 

وی عنوان کرد: در این سامانه اطلاعات کاملی از تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت در سطح استان کرمانشاه با آدرس، تعداد مخاطبین، تعداد رشته‌ها، رشته‌های مناسب برای هر رده سنی و هزینه هر کدام از رشته‌ها به صورت بروزرسانی شده وجود دارد. 

آذرکمند تشریح کرد: اگر یک دانش آموز بخواهد در یکی از پایگاه‌های اوقات فراغت ثبت نام کند، با مراجعه به این سامانه می‌تواند نزدیک‌ترین پایگاه اوقات فراغت به محل زندگی خود را پیدا کرده، رشته‌ها و هزینه‌های آن را ببیند و در نهایت در آن ثبت نام کند. 

وی اضافه کرد: این سامانه می‌تواند به اجرای طرح‌های پژوهشی مانند اینکه رغبت جامعه بیشتر به سمت کدام رشته‌ها است نیز کمک کند. 

 آذر کمند ادامه داد: در استان کرمانشاه حدود ۲۰ دستگاه عضو ستاد ساماندهی امور جوانان هستند که هرکدام از آنها برنامه‌های اوقات فراغت خاص خود را اجرا می‌کنند که همه این برنامه‌ها در سامانه جامع بارگذاری می‌شود. 

وی تاکید کرد: این سامانه مختص فصل تابستان نیست، بلکه در تمام ایام سال مخاطبان می‌توانند اطلاعات مربوط به پایگاه‌های اوقات فراغت را دریافت کنند. 

وی یادآورشد: تاکنون در سطح کشور ۲ استان یعنی آذربایجان شرقی و سمنان سامانه اوقات فراغت خود را راه‌اندازی کرده‌اند که البته سامانه‌ای که ما در کرمانشاه طراحی کرده‌ایم، بسیار کامل‌تر و جامع‌تر است و احتمالا الگوی کشوری شود. 

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: منتظر تصمیم مسئولین استانی برای رونمایی و افتتاح این سامانه هستیم که احتمالا در نمایشگاه اوقات فراغت استان کرمانشاه در شهریور ماه سال جاری خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار