ورزش ناشنوایان در کرمانشاه نیازمند توجه ویژه است

رئیس هیات ناشنوایان استان کرمانشاه از بی توجهی به ورزش ناشنوایان در استان گلایه کرد و گفت: هیچ زیرساخت و حامی مالی نداریم و حتی سالنی را هم که در مزایده برنده شده‌ایم، به ما نمی‌دهند.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰ 30 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، حامد دارابی با گلایه از بی توجهی‌ها به ورزش ناشنوایان در کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه علیرغم اینکه ملی پوشان و قهرمانان زیادی در ورزش ناشنوایان داریم، اما بی توجهی‌های زیادی در حق این ورزش در استان می‌شود. 

وی با بیان اینکه ورزش ناشنوایان کرمانشاه هیچ حامی مالی و زیرساخت ورزشی ندارد، گفت: چندسال پیش برای کمک به هیات ناشنوایان استان، پارکینگ مجموعه ورزشی آزادی را به صورت اجاره در اختیار ما قرار دادند تا از محل درآمدهای آن علاوه بر اینکه اجاره اداره کل ورزش و جوانان را پرداخت کنیم، یک درآمدزایی هم برای هیات باشد. 

رئیس هیات ورزش ناشنوایان استان ادامه داد: سال گذشته این پارکینگ را از ما گرفتند و در مقابل قول دادند یک سالن ورزشی در اختیار هیات قرار دهند. طبق قولی که داده بودند پیگیری‌های زیادی را انجام دادیم، اما در نهایت سالنی به هیات ندادند و اعلام کردند باید برای داشتن یک سالن ورزشی طبق ماده ۸۸ در مزایده شرکت کنیم. 

وی افزود: سرانجام اواخر سال گذشته هیات ناشنوایان استان در مزایده واگذاری سالن ورزشی روستای ده پهن شرکت کرد و به عنوان تنها شرکت کننده برنده این مزایده شد، اما اکنون با وجود گذشت شش ماه، هربار به بهانه‌ای از واگذاری سالن به ما اجتناب می‌کنند. 

دارابی گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان انسانی والا، برجسته و اخلاق‌مدار است، اما متاسفانه ورزش و جوانان استان بجای ایشان توسط یک مدیر در سایه اداره می‌شود و از آنجایی که این فرد ارتباط خوبی با من ندارد، سنگ اندازی‌های زیادی را بر سر راه هیات ورزش ناشنوایان می‌کند. این موضوع باعث شده تا حتی بودجه‌ها و اعتباراتی نیز که به هیات استان داده می‌شود در مقایسه با سایر هیات‌ها مانند ورزش‌های رزمی، کونگ فو، تکواندو و ووشو، بسیار ناچیز و خنده‌دار باشد. 

رئیس هیات ورزش ناشنوایان استان اضافه کرد: حدود دو سالی است که سهم ورزش از مالیات بر ارزش افزوده به جای اینکه به فدراسیون‌ها داده شود تا بین هیات‌های استانی تقسیم شود، به وزارت ورزش داده می‌شود تا این وزارتخانه اعتبارات را به استان‌ها بدهد و از طریق استان‌ها اعتبارات به حساب هیات‌ها واریز شود که طی مدت دو سال گذشته برخی هیات‌های استان از این محل اعتبارات میلیاردی گرفته‌اند، اما هیات ورزش ناشنوایان در سال گذشته تنها ۶۲ میلیون تومان اعتبار گرفت که یکی از پائین‌ترین اعتبارات بین هیات‌های ورزشی بود. 

دارابی اضافه کرد: اختصاص این میزان اعتبار ناچیز و اندک به هیات ورزش ناشنوایان درحالیست که هیچ سالن اختصاصی و منبع درآمدی در اختیار نداریم. 

وی یادآورشد: از محل اعتبارات مصوب وزارتخانه برای ورزش بانوان نیز حدود ۳۸ میلیون تومان به هیات ناشنوایان کمک کردند که جمعا دریافتی هیات حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود و با توجه به وجود قهرمانان شاخصی که در این هیات فعال هستند، این رقم‌ها بسیار اندک است. 

این مسئول ورزشی خاطرنشان کرد: در آخرین المپیک ورزش ناشنوایان در سال ۲۰۲۱ به میزبانی برزیل از مجموع ۷۵ ورزشکاری که از کشورمان به این مسابقات اعزام شدند، هشت نفر کرمانشاهی بودند که معادل حدود یک دهم ورزشکاران اعزامی بود و این نشان از قدرت ورزش ناشنوایان در استان دارد. 

رئیس هیات ورزش ناشنوایان استان در ادامه در خصوص تعداد ورزشکاران سازمان یافته این هیات هم گفت: در حال حاضر حدود ۱۸ رشته ورزشی در این هیات فعال است، لذا زمانی که برای نمونه یک ورزشکار ما در رشته کشتی می‌خواهد بیمه ورزشی بگیرد، بیمه ورزشی رشته کشتی را می‌گیرد و همین مسئله باعث شده تا آمار ورزشکاران سازمان یافته واقعی ما مشخص نباشد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار