مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان:

۱۰ سال طول می‌کشد تا سراب نیلوفر دوباره برند گردشگری کرمانشاه شود

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای احیاء سراب نیلوفر، گفت: حدود ۱۰ سال طول می‌کشد تا سراب نیلوفر دوباره به برند گردشگری کرمانشاه تبدیل شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵ 30 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سید محمدامین حسینی با اشاره به مشکلاتی که طی سالهای گذشته برای مجموعه سراب نیلوفر کرمانشاه بوجود آمده، اظهار کرد: این مجموعه سابقا تحت نظر شرکت توسعه گردشگری بود، اما برای چندسال به بخش خصوصی واگذار شد و طی این مدت به علت بی‌توجهی و عدم رسیدگی به آن توسط بهره برداران، زیرساخت‌های آن تخریب و از بین رفت. 

وی افزود: اواخر سال گذشته مجموعه سراب نیلوفر کرمانشاه بار دیگر به شرکت توسعه گردشگری واگذار شد و برای اینکه بتوانیم آن را احیاء کنیم، اقدامات و فعالیت‌هایی را در دستورکار خود قرار دادیم. 

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احیاء سراب نیلوفر سه تا پنج سال طول می‌کشد، گفت: اگر بخواهیم سراب نیلوفر را به جایگاه ایده‌آل و ویژه سابق آن بازگردانیم حدود ۱۰ سال طول خواهد کشید تا دوباره به برندی برای گردشگری کرمانشاه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این مجموعه را بتدریج احیاء کنیم، امسال ۹ میلیارد تومان اعتبار برای آن گرفتیم که از این میزان حدود هفت میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد. 

حسینی با بیان اینکه بخشی از این اعتبارات صرف حل مشکلات روشنایی مجموعه خواهد شد، افزود: به این منظور احداث چهار برج روشنایی ۲۵ متری و دو برج روشنایی کوچکتر در اطراف دریاچه در دستور کار قرار گرفته و پیمانکار آن هم مشخص شده است. بعلاوه احداث چراغ‌های پایه کوتاه و پارکی نیز اجرایی می‌شود. 

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد تحولات در حوزه ابنیه‌های زیرساختی مجموعه خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه در سال‌های گذشته چمن مجموعه، سنگفرش‌ها، نرده‌های اطراف آن، آلاچیق‌ها، سیستم آبیاری فضای سبز و... مجموعه تخریب و یا فرسوده شده، بازسازی و بهسازی آنها نیز در دستورکار قرار دارد. 

 مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه گیت پلاک خوان پارکینگ مجموعه نیز احداث می‌شود، اضافه کرد: طی ماه‌های گذشته هم از محل اعتبارات جاری شرکت توسعه گردشگری حدود یک میلیارد تومان صرف بهسازی و نوسازی سرویس‌های بهداشتی و سیستم آبرسانی مجموعه شده است. 

وی از فعال بودن سایت قایقرانی مجموعه هم خبرداد و گفت: مجموعا حدود ۴۰ قایق در سایت قایقرانی سراب نیلوفر وجود دارد که ۲۵ تا ۳۰ مورد از این تعداد هم اکنون فعال هستند و به گردشگران ارائه خدمات می‌دهند. 

حسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت آب سراب نیلوفر خوب است و به نظر می‌رسد امسال خشک نشود. 

وی در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هرساله تعدادی پروژه در سراب نیلوفر احداث خواهد شد، عنوان کرد: اولین پروژه‌ای که قرار است تا پایان امسال در آن راه‌اندازی کنیم، اسکوتر رانی برقی است که در مساحت حدود ۳۰۰ متر افتتاح می‌شود. 

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری تصریح کرد: سراب نیلوفر ظرفیت زیادی برای ایجاد تفریحات آبی دارد، لذا در گام‌های بعدی در صورتی که طبق طرح‌های مطالعاتی و شاخص‌های زیست محیطی مشکلی وجود نداشته باشد، بدنبال راه‌اندازی حباب‌های شناور، قایق‌های خانوادگی و جت اسکی برقی هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار