دلیل خاموشی‌های اخیر در برخی نقاط کرمانشاه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه خاموشی برنامه‌ریزی شده در بخش خانگی نداشته‌ایم، دلیل خاموشی‌هایی که گاهی در برخی نقاط رخ می‌دهد را تحمیل اضافه بار به شبکه و بروز حوادث اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰ 29 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، محمد مرادی با بیان اینکه با وجود افزایشی که در مصرف برق داشته‌ایم، اما خاموشی برنامه‌ریزی شده برای مشترکین بخش خانگی نداریم، گفت: آنچه که باعث می‌شود گاهی برق مشترکان خانگی قطع شود، ناشی از حوادث و تحمیل بار اضافه به ترانس‌های برق است که باعث بروز اتصال و خاموشی موقت می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان نسبت به رفع حوادث اقدام می‌کنند، اما در برخی موارد کار زمان‌بَر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه حوادث در نقاطی که تعداد بیشتری از مشترکان از کولرگازی استفاده می‌کنند بیشتر است، یادآور شد: متاسفانه امسال با افزایش قابل توجه استفاده از کولرگازی مواجهیم و هشدارهایی که درباره افزایش دما داده شد باعث شده بسیاری از مشترکان بخش خانگی نسبت به خریداری و استفاده از کولرگازی اقدام کنند.

مرادی از مصرف برق هشت برابری  کولرهای گازی نسبت به کولرآبی یاد کرد و افزود: استفاده از کولرهای گازی می‌تواند مصرف برق مشترکان را به بیش از ۲.۵ برابر الگوی متعارف مصرف افزایش دهد.

وی از مشترکان خواست تا حد امکان استفاده از کولرهای آبی را در اولویت قرار دهند و عنوان کرد: با تنظیم دمای کولرگازی روی دمای بیش از ۲۴ درجه سانتی‌گراد، می‌توان مصرف برق را تا ۲۵ درصد کاهش داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در ادامه به وضعیت کنونی مصرف برق در کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته پیک جدیدی در استان به ثبت نرسیده و بیشترین پیک مصرف مربوط به دوم مرداد به میزان ۹۰۸ مگاوات بوده است.

مرادی تعطیلی و کاهش ساعات کاری ادارات طی روزهای اخیر را باعث مدیریت مصرف برق و جلوگیری از افزایش پیک مصرف دانست و اظهار کرد: این امکان وجود دارد که امروز (هشتم مرداد) با توجه به اینکه هوا نسبت به روز گذشته نیز کمی گرمتر خواهد بود، رکورد مصرف جدیدی را شاهد باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار