استاندار کرمانشاه تأکید کرد؛

لزوم رفع نواقص شهری تا پیش از ایام اربعین حسینی

استاندار کرمانشاه گفت: ورودی شهر نباید دچار مشکل باشد و آسفالت ترمینال شهید‌کاویانی باید اصلاح شود، ترمیم پل‌های عابر پیاده با جان مردم ارتباط دارد و باید به طور جدی بررسی شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰ 30 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد طیب صحرایی عصر امروز سه‌شنبه (۹ مردادماه) در جلسه شورای راهبری تصادفات و کمیسیون ایمنی راه‌ها در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: قرار بر این است که یافته‌ها و آورده‌های استان کرمانشاه از اربعین کمک حال استان باشد و این کمک هزینه‌ها جایگزین بودجه استان نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در این ایام تردد در استان‌کرمانشاه افزایش می‌یابد، راهکاری در کشور برای شهرهای در مسیر تردد زائران اندیشیده شده است، در استان‌کرمانشاه ۱۷ شهر در مسیر تردد زائران ثبت شده و در این ۱۷ شهر نیازمندی‌هایی وجود دارد، باتوجه به کمک هزینه موجود باید از اربعین انتظار داشته باشیم و این شهر ها را با توجه به شرایط موجود تامین کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ما مجموعه مفصلی از نیازها و درخواست‌های پیشنهادی را به سازمان شهرداری کشور ارائه دادیم و این درخواست‌ها ارسال شده، سازمان شهرداری‌ها با توجه به درخواست‌های پنج استان غربی کشور یک سهم‌بندی انجام داده و متناسب با مقدورات کمک‌هایی ارسال کرده که در چهارچوب کمک‌ها نیز امکان جابه‌جایی‌ داریم.

صحرایی ادامه داد: ما اکنون در مسیر پرتردد اربعین سه نقطه کارگاهی داریم که کار این نقاط باید تا آخرین روز پیش از شروع رفت‌و‌آمد مسافرین اربعین ادامه پیدا کند، در دوران اربعین به این سه نقطه به طور ویژه نیروی انسانی، ماشین و هر آنچه که لازم است اختصاص داده شده که حادثه و آسیبی نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: در مسیر سنقر و بیستون در قسمت‌های حادثه خیز باید با تمهیدات لازم از تصادفات و حوادث جلوگیری کنیم.

صحرایی اضافه کرد: کمربندی شرقی یکی از نقاط حادثه‌خیز کرمانشاه است، نا‌امنی این کمربندی فردا بررسی می‌شود و تا هفته آینده ایمن سازی آن انجام می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: اقدامات ایمنی مسیر ۲ طرفه سرپل ذهاب_قصر شیرین نیز باید چند برابر شود.

صحرایی تشریح کرد: در ماهیدشت و بیستون ۲ اصلاح درون شهری داریم، امید است از ابتدای هفته آینده تا آخر هفته با کمک فرماندار کرمانشاه، اصلاح آسفالت و بلوار درون شهری ماهیدشت کامل شود و در بیستون نیز اصلاح درون شهری انجام گیرد.

وی ادامه داد: در ورودی شهرها باید تابلوها و علائم هشدار دهنده افزایش یابد و روشنایی‌ها نیز تقویت شود. 

وی یادآور شد: ترمیم پل‌های عابر پیاده درون شهری دائماً در دستور کار باشد.

صحرایی بیان کرد: شهرداری نصب نرده‌های غیر فلزی در ۹ پل عابر پیاده در پایان شهریور ماه را برای کاهش سرقت در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: در ورودی ترمینال شهید کاویانی اصلاح آسفالت انجام نشده، ورودی شهر نباید دچار مشکل باشد و این موضوع باید بررسی شود.

استاندار کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: پل‌های عابر پیاده مکانیزه از سه مورد، ۲ مورد اجرا شده است و یک مورد انجام نگرفته، پل‌های عابر پیاده با جان مردم ارتباط دارد؛ در نتیجه بسیار حائز اهمیت است و باید به طور جدی بررسی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار