ارسال اقلام مورد نیاز موکب‌های اربعین از مرز خسروی آغاز شد

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از آغاز ارسال اقلام مورد نیاز موکب‌های اربعین از مرز خسروی استان کرمانشاه از امروز(دهم مرداد) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱ 31 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، فهام مرادپور با بیان اینکه از امروز(۱۰ مرداد) تا ۳۰ مرداد مصادف با پانزدهم ماه صفر امکان تردد بار مواکب از مرز خسروی در استان کرمانشاه به کشور عراق فراهم شده، گفت: انتقال بار مواکب ۱۲ استان کشور -بر مبنای تدابیر پیش بینی شده از سوی ستاد اربعین کشور  که به صورت سامانه‌ای به موکبداران اعلام شده- از مرز خسروی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از ۱۵ ماه صفر به بعد مواکبی که جا مانده‌اند، صرفا از مرز سومار می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را به کشور عراق بفرستند.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: اربعین سال گذشته هم مواکب ۱۲ استان کشور از مرزهای خسروی و سومار در استان کرمانشاه اقلام مورد نیاز خود را در قالب ۱۷۵۰ دستگاه کامیون راهی کشور عراق کردند. 

مرادپور در ادامه اشاره‌ای هم به آماده شدن موکب‌های استان برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین داشت و گفت: تاکنون ۱۹۴ موکب برای خدمات رسانی به زوار اربعین در استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرده‌اند که احتمال افزایش تعداد این موکب‌ها وجود دارد.

مرادپور اضافه کرد: همچنین اربعین امسال ۳۳ موکب از سوی مردم استان کرمانشاه برای خدمات رسانی به زوار اربعین در داخل کشور عراق برپا خواهد شد که پنج موکب درمانی بوده، دو موکب خدماتی و بقیه مواکب در حوزه اسکان و تغذیه فعال خواهند شد.

 وی اشاره‌ای هم به اقلام مورد نیاز موکب‌های اربعین برای خدمات رسانی مطلوب به زوار عتبات عالیات داشت و گفت: مردم می‌توانند نذورات خود شامل هرنوع ماده خوراکی و یا ظروف یکبار مصرف را برای توزیع بین مواکب به ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل دهند.

 وی اضافه کرد: بیشترین مواد خوراکی مورد نیاز موکب‌ها شامل اقلامی مثل شکر، قند، برنج و... است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار