مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه:

بیش از ۷۵۰ تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی خریداری شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استانی کرمانشاه از خرید تضمینی بیش از ۷۵۰ تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳ 31 July 2024
علی ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: با گذشت سه ماه از آغاز فصل خرید تضمینی گندم در استان بیش از ۷۵۰ تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی خریداری شده است.
 
وی ضمن اعلام خبر پرداخت بخشی از مطالبات گندمکاران کرمانشاهی افزود: با پرداخت مبلغ هفت میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال دیگر از مطالبات تولیدکنندگان گندم در استان توسط دولت، مجموع پرداختی به این کشاورزان هم استانی به بیش از ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان رسید که معادل ۱۴ درصد از کل مطالبات کشاورزان کرمانشاهی است.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، همچنین از خرید تضمینی بیش از ۷۵۵ هزار تن گندم در سطح استان خبرداد و تصریح کرد: از این مقدار ۱۰۹ هزار تن گندم دروم و ۶۴۱ هزار تن نیز گندم معمولی با نرخ مصوب دولتی خریداری شده است.
 
وی قیمت نرخ تضمینی اعلامی دولت را برای گندم معمولی ۱۷۵ هزار ریال و برای گندم دروم ۱۸۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: گندم دروم اغلب در صنایع تولید ماکارونی استفاده دارد و توسط کارخانه‌های تولید ماکارونی از استان خارج می‌شود.
 
ملکشاهی در خصوص پرداخت مابقی مطالبات کشاورزان نیز بیان کرد: با توجه به اینکه پرداخت مطالبات بصورت کشوری و متمرکز صورت می‌پذیرد، تمامی مسئولان استانی شامل استاندار، مجمع نمایندگان، رئیس جهادکشاورزی استان کرمانشاه، در تلاشند تا دولت طبق وعده‌های قبلی خود هرچه زودتر مطالبات  کشاورزان را پرداخت کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: کار خرید تضمینی گندم در بسیاری از نواحی استان کرمانشاه به پایان رسیده، اما با توجه به ادامه برداشت گندم از نواحی سردسیر استان، از جمله شهرستان سنقروکلیایی و بخش‌هایی از شهرستان‌های صحنه، کنگاور و کرمانشاه، کار مراکز خرید تضمینی دولتی و خصوصی و مباشرین تعاون روستایی در این نواحی تا پایان کامل برداشت گندم ادامه خواهد داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار