تاکید معاون استاندار گلستان بر رفع مشکل کمبود فضای آموزشی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: برای رفع بحران فقر سرانه آموزشی در شهر گرگان باید کارگروه ویژه‌ای متشکل از همه ارگان‌ها و اشخاصی که می‌توانند کمک کنند تشکیل شود تا موانع و مشکلات بررسی و با استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله استانداری نسبت به رفع موانع اقدام شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰ 30 July 2024

به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از ایسنا؛ سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان شامگاه دوشنبه ۸ مرداد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: زیرساخت اصلی سیستم آموزش و پرورش معلم است و کمبود معلم به معنای نقص در زیرساخت است که باید به نحو مناسب حل شود و مطمئنا دانشگاه فرهنگیان می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان پی‌گیری می‌شود، هوشمندانه و بر اساس قواره علمی است که جای قدردانی دارد، گفت: مطمئنا معلمانی که از خروجی دانشگاه فرهنگیان هستند متفاوت و پخته‌تر از سایر معلمان هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: معتقدیم اگر قرار است نسل بعدی خوب پرورش یابد، باید به دانشگاه فرهنگیان توجه بیشتری داشته باشیم و نسبت به تقویت این دانشگاه در همه سطوح اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نزدیکی ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید و اهمیت موضوع، لازم است جلسه اختصاصی با حضور همه دستگاه‌های ذیربط تشکیل و همه شرایط و تمهیدات لازم اندیشیده شود، بیان کرد: آموزش و پرورش استان در برگزاری اجلاسیه سراسری نماز با موضوع نماز نسل نو و رسالت ما، اهتمام و پی‌گیری جدی داشته باشد تا ان‌شاالله بتوانیم در گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی نقش آفرین باشیم.

مهاجر با تاکید اینکه لازم است در مدارس، تناسب میان فضای نمازخانه و فضای آموزشی حفظ شود، به‌ویژه در مدارس جدید و در حال ساخت، این تناسب حتما باید لحاظ شود، افزود: برای رفع بحران فقر سرانه آموزشی در شهر گرگان باید کارگروه ویژه‌ای متشکل از همه ارگان‌ها و اشخاصی که می‌توانند کمک نمایند تشکیل شود تا موانع و مشکلات بررسی و با استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله استانداری نسبت به رفع موانع اقدام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید بررسی شود چقدر از فضای آموزشی قانونی در شهر‌ها محقق شده و اگر تخلفی در تغییر کاربری توسط شهرداری‌ها وجود داشته است و یا شهردارانی به تعهدات قانونی خود پایبند نبوده‌اند، به کمیسیون تخلفات استانداری ارجاع شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: نقش شورای آموزش و پرورش، تمرکز بر ارتقاء سطح سیستم آموزش و پرورش بر اساس تکالیف قانونی است، لذا نباید نسبت به اهمیت این شورا و مصوبات آن کوتاهی و اهمال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار