خلیج فارس تا دوشنبه مواج و متلاطم است

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس تا فردا دوشنبه هفته جاری به دلیل وزش بادهای شدید شمالی مواج و متلاطم خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱ 28 July 2024

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از ایرنا؛ پیام مساعدی در این باره اظهار کرد: طی مدت یاد شده در برخی ساعت‌ها وزش باد، خیزش گردوخاک محلی و احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز با وزش بادهای جنوبی، رطوبت هوا در سطح استان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین از اوایل وقت پنجشنبه با تغییر جهت وزش باد به‌سمت شمال غربی، به‌تدریج بر سرعت وزش آن نیز افزوده خواهد شد و از ظهر به طور مجدد دریا مواج می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری گاهی افزایش ابر، همراه با غبار محلی و در برخی ساعت‌ها با وزش باد و نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای پیش‌بینی شده و در این مدت احتمال خیزش گردوخاک محلی در نقاط مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در مدت یاد شده جهت وزش باد: متغیر به طور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و روی دریا ۱۶ تا ۵۰ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۲۲ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۲۶ ، مد دوم ساعت ۱۳:۰۶ و جزردوم ساعت ۱۸:۵۰ خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار