استاندار گلستان:

۷۹۰ میلیارد ریال برای تکمیل موزه دفاع مقدس گلستان هزینه شد

استاندار گلستان گفت: برای تکمیل ساختمان در دست ساخت موزه دفاع مقدس این استان در شهر گرگان، طی سه سال اخیر ۷۹۰ میلیارد ریال هزینه شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸ 28 July 2024

به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی محمد زنگانه روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از ساختمان موزه دفاع مقدس گلستان از جمله طرح‌های ارزشمند فرهنگی به شمار می‌رود که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان از ۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع شد.

این طرح فرهنگی در تپه نورالشهدا و مجاورت گلزار شهیدان گمنام در منطقه گردشگری ناهارخوران گرگان قرار دارد و با مساحت هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۱۷۹ متر مربع ساخته می‌شود.

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش‌های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روز‌های اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیرو‌های مردمی، اقشار و صنوف است.

عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان که بودجه آن از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود، چند نوبت به دلیل تاخیر در تزریق اعتبار متوقف شده بود، اما با پیگیری صورت گرفته از سوی مسوولان ساخت آن بار دیگر آغاز گردید.

استاندار گلستان با اشاره به جایگاه ویژه شهدا نزد مردم، گفت: برای حفظ نام و یاد شهدای والامقام می‌توان از ظرفیت مردمی استفاده کرد.

زنگانه تاکید کرد: در هر زمینه‌ای که کار را به مردم سپرده‌ایم نتیجه بسیار خوبی گرفته‌ایم و در حوزه فرهنگی نیز سپردن کار به مردم بهترین روش است.

وی یادآور شد: یکی از نکاتی که می‌توان در نشر ارزش‌های دفاع مقدس به آن توجه کرد، تدوین کتاب نقش شهرستان‌ها و گلستان در دوران دفاع مقدس است تا این دوران پرافتخار در تاریخ انقلاب اسلامی زنده بماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز در این نشست گفت: نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس یکی از راه‌های حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.

سیدعلی مهاجر با تاکید بر تکمیل و بهره‌برداری از یادمان‌های شهدای گمنام استان، افزود: باید دلایل و موانع آن توسط حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شناسایی شود تا برای برطرف شدن آن برنامه‌ریزی کرد.

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در این راه بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی ایران در طول جنگ تحمیلی است.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شده که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو عراق و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار