کشف ۹ تن موادمخدر و دستگیری ۳۳۰۰فروشنده مخدر در گلستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان با اشاره به شناسایی ۶۳ محله آسیب‌پذیر در استان گفت: طرح شهید سلیمانی در ۲۸ محله شهری استان در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳ 28 July 2024

به گزارش «تابناک گلستان»؛ مهدی طالبی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهارداشت: مهم‌ترین موضوعی که در مقوله با مبارزه با موادمخدر، مسئله‌محوری است و توانستیم با تاکید بر شرایط و نیاز استان برخی برنامه‌ها و طرح‌ها را اجرا کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان کشفیات موادمخدر در استان حدود ۱۰ تن و در سال گذشته ۹ تن بوده است. همچنین در سال گذشته بیش از ۱۴ هزار نفر در استان دستگیر شدند که نزدیک سه هزار و ۳۰۰ نفر از آنان خرده فروشان موادمخدر بودند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان ادامه داد: این طرح به صورت محله‌محور در دستور کار قرار گرفته و از اسفندماه پارسال نیز ابلاغ شده است. در همین طرح ۶۳ محله شناسایی شده است که با تاکید شورا، اجرای طرح در دو محله در هر شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

طالبی عنوان کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی ۲۳ دستگاه متولی و وظیفه‌مند برنامه‌ها و طرح‌های خود را به صورت منسجم در ۲۸ محله هدف اجرا می‌کنند.

وی مردمی‌سازی مقابله با موادمخدر را از دیگر طرح‌ها دانست و گفت: طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها از دیگر برنامه‌های ما است. در سال گذشته، کانون یاریگران زندگی در ۳۰۴ روستای استان متشکل از امام جماعت، فرمانده پایگاه بسیج، دهیار، اعضای شورا، سه نفر از نخبگان روستا و ... ایجاد شده است. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یکی از طرح‌های ابتکاری را حکمرانی مردمی در ۱۰۰۰ روستا با ۱۰۰۰ سفیر پیشگیری عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح تاکنون در ۹۶۰ روستا افرادی بین ۲۵ تا ۴۰ سال از جامعه نخبگانی شناسایی شدند و به‌زودی دوره‌های آموزشی برای آنان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار