سرپرست حفاظت محیط‌زیست کرمانشاه خبر داد؛ 

مهار حریق در سه نقطه از منطقه حفاظت‌شده بیستون

سرپرست حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از مهار آتش‌سوزی که هم‌زمان در سه نقطه از منطقه حفاظت شده بیستون رخ داده بود خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴ 21 July 2024
سعید دزفولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: از روز پنجشنبه تا عصر روز شنبه سه نقطه از منطقه حفاظت شده بیستون هم‌زمان دچار حریق شد.
 
وی افزود: در ساعات اولیه حریق، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست استان و محیط‌بانان شهرستان‌های کرمانشاه، روانسر، سنقروکلیایی و پناهگاه حیات‌وحش بیستون در قالب ۱۰ اکیپ به نقاط مذکور عازم شده و با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مذکور پس از سه شبانه روز، سرانجام موفق به مهار شعله‌های آتش و اطفاء آن شدند.
 
سرپرست حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: در این عملیات از تمام امکانات موجود از جمله، دستگاه دمنده و آتش‌کوب برای کنترل آتش استفاده شد که میزان خسارت به پوشش گیاهی منطقه را به حداقل برساند.
 
دزفولی‌نژاد بیان کرد: حدود دو سوم وسعت استان کرمانشاه را عرصه وسیع جنگل‌ها و مراتع تشکیل داده، که دارای ارزش‌های زیست محیطی فراوانی از جمله حفاظت از آب و خاک، تنوع زیستی، تعدیل آب و هوا و پالایش هوا و تغذیه آب سفره‌های زیرزمینی است و ارزش این منابع پایه بر کسی پوشیده نیست.
 
وی افزود: بیشترین خسارت به عرصه‌های جنگلی و مرتعی که در مناطق حفاظت شده یا دیگر مناطق بر اثر ایجاد آتش‌سوزی وارد می‌شود، به علت ناآگاهی گردشگران و سایر بهره‌برداران بوده که به ارزش‌های منابع پایه محیط‌زیست، به ویژه جنگل‌ها و مراتع آگاهی کافی ندارند و اخلاق زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند و با بی‌مبالاتی، خسارت‌های جبران ناپذیری را به بار می‌آورند .
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش آگاهی و پیشگیری در اطفاء حریق بسیار اهمیت دارد و این نیازمند همکاری سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای رشد آگاهی عمومی است و امید است از توانمندی‌های مردمی و نهادهای مدنی و جوامع محلی و دستگاه‌های ذیربط در این رابطه بهره بیشتری بگیریم و در آینده شاهد هدر رفت منابع و از بین رفتن عرصه‌های جنگلی نباشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار