۳۲۷ هزار نفر در ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هسند

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت : بر اساس آخرین آمار در اردیبهشت‌ماه سال جاری، جمعیت تحت پوشش این سازمان در استان ۳۲۷ هزار نفر است.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 15 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ تابان بیان داشت  : از این تعداد، ۱۱۶ هزار نفر بیمه شده اصلی شامل شاغلان در شرکت‌ها، ادارات و بیمه شدگان خویش‌فرما هستند.

وی افزود : ۸۰ هزار نفر بیمه شده اجباری شاغل در ادارات و شرکتها، ۹ هزار نفر کارگران ساختمانی بیمه شده، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده بافندگان، ۶ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه رانندگان و قریب ۱۸ هزار نفر به صورت خویش فرما از جمله دانشجویان، زنان خانه دار، کارفرمایان و بیمه شدگان توافقی جمعیت بیمه شدگان اصلی استان را تشکیل می‌دهند.

تابان ادامه داد : 186  هزار نفر در استان ایلام بیمه شده تبعی هستند و در مجموع باید گفت که ۵۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

وی  با بیان اینکه کارگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی هستند، مطرح کرد: در استان نزدیک به ۹ هزار کارگاه وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ یک تا پنج نفر و ۲۸۵ کارگاه نیز با بیش از ۵۰ نفر بیمه شده اصلی هستند.

تابانی  با عنوان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد بیمه شدگان اجباری در استان حدود۷۶ هزار نفر بوده که این میزان در سال ۱۴۰۲ با رشد پنج درصدی به ۸۱ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: ۸۶ نفر در سال ۱۴۰۱ از خدمات بیمه بیکاری برخودار بودند و این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۶۹۰ افزایش یافته است.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام  تصریح کرد :  با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان خاص شامل زنان خانه دار و دانشجویان حدود ۱۱ هزار نفر بوده که بیش از ۴ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ به این میزان افزوده شده است، خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی استان در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار رتبه اول کشور را در شاخص های ارزیابی و در سال ۱۴۰۲ نیز رتبه دوم را کسب کرد./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار