مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام :

آب شرب ایلام در ۱۱ واحد آزمایشگاهی به صورت مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: کیفیت آب شرب و پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در ۱۱ واحد آزمایشگاهی این استان به صورت مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ 15 July 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های کنترل کیفیت و بهداشت آب شرب، آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب هستند.
 
وی افزود: آب برای آن که قابلیت شرب داشته باشد، باید ویژگی‌های آن با استانداردهای ملی فیزیکی و شیمیایی (۱۰۵۳) و همچنین میکروبی (۱۰۱۱) مقایسه شود تا اطمینان حاصل شود خطری از این بابت سلامت مصرف‌کنندگان را تهدید نمی‌کند.
 
مدیرعامل آبفای استان ایلام، ادامه داد: این وظیفه مهم یعنی شناسایی و تعیین مقدار عامل‌های فیریکی و شیمیایی و همچنین باکتریولوژی آب از طریق آزمایشگاه‌های آب انجام می‌شود.
 
محمدی خاطرنشان کرد: واحد آزمایشگاه آب؛ شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که شامل آزمایشگاه‌های باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی و شیمیایی، ریزآلاینده آلی و ریزآلاینده معدنی هستند.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر در شرکت آب و فاضلاب استان ایلام آزمایشگاه آب در بخش‌های مختلف وظیفه کنترل کیفیت و بهداشت آب را بر عهده دارند و همکاران ما با پست سازمانی کارشناس و کارشناس مسئول در آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب در رشته‌های میکروبیولوژی، بهداشت محیط و شیمی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال خدمت هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه بسیار خوبی به مقوله انجام آزمون‌ها براساس استاندارد بین‌المللی مدیریت کیفیت آزمایشگاه‌ها (ایزو ۱۷۰۲۵) شده است و نتایج آزمون‌های انجام شده در این آزمایشگاه‌ها از دقت و صحت بسیار خوبی برخوردار است. که آزمایشگاه مرکزی شرکت گواهی نامه استاندارد ISO۲۰۱۷-۱۷۰۲۵ از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و گواهی‌نامه آزمایشگاه معتمد را از سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آزمایشگاه مرکزی شرکت، اصول استاندارد ISO۲۰۱۷-۱۷۰۲۵ را پیاده‌سازی کرده است که از جمله مزایای پیاده‌سازی استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ اثبات صلاحیت فنی آزمایشگاه، الزام به استفاده از روش‌های استاندارد، قابلیت کسب اعتماد بین مشتریان در سطح ملی و بین‌المللی، پذیرش نتایج آزمایشگاه در سطح بین‌المللی، افزایش انگیزه و رضایت کارکنان آزمایشگاه و کاهش هزینه‌های مرتبط با شکایات مشترکان و تکرار تست‌ها برشمرد.

نکته قابل توجه آن که شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در سال ۱۳۷۱ تشکیل شده است که در سال تاسیس، شرکت‌های آب و فاضلاب فاقد آزمایشگاه بوده و آزمایشگاه آب از سال ۱۳۷۹ تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد و طی این مدت و تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد آزمایشگاه‌های شرکت به ۱۱ مورد افزایش و این موفقیت حاصل شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار