وزبر کشور ؛

روند آماده‌سازی پایانه مرزی مهران برای تردد و خدمت‌رسانی به زوار استمرار خواهد داشت

وزیر کشور گفت : روند آماده‌سازی پایانه برای تردد و خدمت‌رسانی به زوار استمرار خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰ 11 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ وحیدی  در نشست مشترک با وزیر کشورعراق در مرز مهران بیان داشت :  بحث و موضوع اصلی ما در اربعین امسال گرما زیاد و مشکلات این گرما برای تردد زوار عتبات عالیات است که در این راستا سایبان‌های زیادی در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران نصب شده است تا  زوار بتوانند در مقطعی کوتاه استراحت کنند

وی افزود :  باید تدابیری اتخاذ شود که از طرف عراق، زوار ایرانی کم‌ترین مدت زمان معطلی را داشته باشند و در این راستا جمهوری اسلامی ایران در حد توان برای این مهم در راستای رفاه زوار تلاش خواهد کرد.

وحیدی با اشاره به حوادث جاده‌ای، از نصب دوربین‌های کنترل سرعت برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور عراق برای اربعین سال ۱۴۰۳، قدردانی کرد و گفت: کشور عراق می‌تواند از تجربیات پلیس راهور جمهوری اسلامی ایران نیز بهره گیرد.

وی ادامه داد : با توجه به این‌که مردم ایران بسیار علاقمند به زیارت عتبات عالیات هستند چنان‌چه بعضاً برخی زوار ایرانی به‌صورت غیرقانونی از جمله نداشتن کارت پایان خدمت وارد کشور عراق شوند از دولت عراق می‌خواهیم که این افراد را به مرزبانی و پلیس  ایران تحویل دهند.

وزیر کشورتاکید کرد: در صورت وقوع تصادف خودرو‌های حامل زوار ایرانی، خواستاریم دولت عراق مجوزات لازم را برای ورود آمبولانس‌های زمینی و هوایی اورژانس و هلال احمر برای تسریع در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان صادر کند./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار