دو دستگاه رادیوگرافی و اکو در بیمارستان زاگرس افتتاح شد

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام در حاشیه این افتتاح به خبرنگار تسنیم گفت: 45 میلیارد ریال اعتبار برای هر دو دستگاه هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱ 13 July 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛دکتر هادی صبور با اشاره به ضرورت وجود این دو دستگاه در این بیمارستان که مورد نیاز بیماران بوده است، افزود: این دستگاه ها بخصوص دستگاه رادیوگرافی پورتابل برای بیماران بستری در بخش ویژه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به استفاده این دستگاه در مواقع اورژانسی برای بیمارانی که نمی توانند از دستگاه اکسیژن جدا شود، (برای بیماران اینتوبه و بیمارانی که اکسیژن خونشان پایین باشد ) گفت: این دستگاه در مواردی که امکان حمل و نقل بیمار به اتاق رادیولوژی مقدور نباشد، به کار گرفته می‌شود.

دکتر صبور ادامه داد: از این تجهیزات در مکان‌های مختلف مانند اتاق بیمار، اتاق ریکاوری، بخش مراقبت‌های ویژه نیز استفاده می‌شود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی با اشاره به دستگاه اکوکاردیوگرافی گفت: این دستگاه نیز با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به صورت ثابت در بخش این بیمارستان برای بیماران قلبی (سرپایی) استفاده می شود.

وی یادآور شد: نصب دستگاه OPG با اعتباری بالغ بر چهارده میلیارد ریال، نصب و راه اندازی دستگاه C-ARM (سی آرم) و سرب کوبی کامل اتاق عمل این بیمارستان، اورتوپدی و مغز و اعصاب با اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال از دیگر اقدامات برای توسعه خدمات‌رسانی این بیمارستان به بیماران بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام با اشاره به مراجعه یک میلیون و 605 هزار و 159 نفر در سال گذشته به مراکز درمانی تامین اجتماعی، افزود: همچنین در این بازه زمانی تعداد 271 مورد تولد در زایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس، صورت گرفته است.

وی گفت: در این مدت، در بخش بیمارستان 633 هزار و 95 خدمات، دی کلینیک 439 هزار و 127 مورد، درمانگاه شماره 2 تعداد 270 هزار و 787 مورد و درمانگاه دهلران نیز 262 هزار و 150 خدمات ارائه شده است.

دکتر صبور یادآور شد: در بخش ویزیت سرپایی پزشکان نیز در سال گذشته 772 هزار و 349 مورد در چهار مرکز درمانی تامین اجتماعی خدمات ارائه شده است.

شایان ذکر است؛ این آیین با حضور تابانی مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان، مدیریت درمان تامین اجتماعی، مدیر بیمارستان شهدای زاگرس و تعدادی از کارکنان برگزار شد./م

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار