مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام؛

تونل کبیرکوه در آستانه بهره برداری قرار دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت : تونل اصلی کبیرکوه به طول ۴۷۵۰ متر بزرگ‌ترین تونل جاده‌ای حال حاضر کشور است که عملیات لاینینگ آن نیز به پایان رسیده و اجرای روشنایی آن در جریان است و به زودی به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰ 13 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ دستی بیان داشت : با بهره‌برداری از تونل کبیر کوه پیچ‌های سخت گذر و گردنه برف‌گیر جاده قدیم کبیر کوه حذف خواهد شد و ارتباط استان‌های جنوبی و مرکز کشور به مرزهای عراق تسهیل خواهد شد.

وی افزود : جهت احداث تونل کبیرکوه از شروع پروژه (سال ۱۳۸۹) تا کنون ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۱۰۰ میلیارد این مبلغ در دو سال اخیر دولت سیزدهم انجام شده است، و پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی آن در حال حاضر ۹۶ درصد است.

دوستی ادامه داد :  تونل اول محور ایلام به مهران (کیلومتر ۵) که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۸ آغاز شد، ۸۴۴ متر است و ۱۲۰۰ متر نیز عملیات راه‌سازی طرفین آن نیز به انجام رسید و زیر بار ترافیک قرار گرفت و نزدیک به ۸۰ درصد اعتبار این پروژه در دولت سیزدهم هزینه شده است، ۷۱۳ متر لاینینگ تونل دوم راه کربلا که به اتمام رسید و روکش آسفالت و روشنایی داخل تونل نیز تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد : در محور ایلام- سرابله- حمیل که ۷۸ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان ایلام است چهار پروژه راه‌سازی در حال اجرا است. که مهم‌ترین این چهار پروژه تونل دوم آزادی است، این تونل به طول ۳۳۰۰ متر در قالب دو قطعه از طرفین در حال حفاری است، از سمت ایلام از مهر ماه ۱۴۰۰ تا کنون ۹۰۰متر حفاری صورت گرفته و از سمت مقابل نیز حفاری در حال انجام است. این محور ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشته که ۵۴۰ میلیارد تومان آن در دولت سیزدهم تحقق پیدا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام مطرح کرد : اعتبارات استان ایلام در حوزه راه راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مجموع ملی و استانی ۴۳۱۵ میلیارد تومان است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار