رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گیلان ؛

شورای نگهبان سعه‌صدر داشته باشد / خروجی لیست اصلاح‌طلبان به هر قیمتی شده باید یکی باشد / آیت الله هاشمی و آقای خاتمی ظرفیت های ارزشمند کشور هستند

وی هاشمی و خاتمی را از ظرفیت‌های کشور ذکر کرد و گفت: ظرفیت‌های مذکور باید به عنوان سفیران صلح جمهوری اسلامی ایران به یمن، سوریه و عراق بروند و بحران‌های منطقه اسلامی را می‌توانند برطرف کنند.
کد خبر: ۸۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 04 September 2015
هاشمی و خاتمی‌ به عنوان سفیران صلح‌ برای حل بحران به یمن، سوریه و عراق بروند ‌/ خروجی لیست اصلاح‌طلبان به هر قیمتی باید یکی باشد

رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: خروجی لیست اصلاح‌طلبان به هر قیمتی شده باید یکی باشد و به اجماع برسند.

تابناک گیلان: حجت‌الاسلام محسن رهامی عصر امروز در گردهمایی بزرگ اصلاح‌طلبان گیلان در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با اشاره به نقش احزاب در انتخابات و توسعه سیاسی کشور اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی براساس ایده اصلاحات و قانون‌مدارانه شکل گرفته است.

وی به شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران در 150 سال گذشته اشاره کرد و افزود: از دوره مشروطیت علمای بزرگ به میدان آمدند.

رهامی با بیان اینکه در اصلاح ساختار سیاسی کشور باید مطالعه کنیم، تصریح کرد: آموزش به مردم از موضوع‌های مهم است.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، یکی از راه‌های اصلاح کشور را حضور احزاب و متشکل کردن مردم در احزاب پیشرفته عنوان کرد.

وی جمهوری اسلامی ایران را نظام پاک‌دستان خواند و بیان کرد: اداره کشور نیازمند انسان‌های کارشناس، پاک و قوی است و این امر با استفاده از قابلیت احزاب تحقق پیدا می‌کند.

رهامی با تاکید براینکه برای اصلاح ساختار و توسعه سیاسی کشور باید وقت بگذاریم، خاطرنشان کرد: در منطقه‌ای قرار داریم که وضعیت نامناسبی دارد.

رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بر انتخابات گسترده و صندوق‌های با رای پر و حضور همه‌جانبه مردم تاکید کرد و یادآور شد: قبل از آن‌که به اجماع اصلاح‌طلبان بیندیشیم به اجماع ملت فکر می‌کنیم و به سربلندی ایران می‌اندیشیم.

وی هاشمی و خاتمی را از ظرفیت‌های کشور ذکر کرد و گفت: ظرفیت‌های مذکور باید به عنوان سفیران صلح جمهوری اسلامی ایران به یمن، سوریه و عراق بروند و بحران‌های منطقه اسلامی را می‌توانند برطرف کنند.

رهامی با اشاره به اینکه ظرفیت برطرف کردن بحران‌ها در کشور را داریم، اظهار کرد: ظرفیت بهتر ساختن کشور را داریم.

*شورای نگهبان سعه‌صدر داشته باشد

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ادامه داد: بخشی از موضوع مذکور مربوط به بزرگان و شورای نگهبان می‌شود که سعه‌صدر نشان دهند.

وی با بیان اینکه اگر در انتخابات افرادی در ستاد موسوی و کروبی فعالیت داشتند در چارچوب قانون و تایید شورای نگهبان بوده است، تصریح کرد: اگر فردی در خیابان مکان‌هایی را به آتش کشیده و جرمی مرتکب و محکوم شده، دیگر اصلاح‌طلب نمی‌تواند و باشد زیرا اصلاح‌طلب جایی را به آتش نمی‌کشد.

رهامی کشور را متعلق به تمام مردم دانست و بیان کرد: ما نگران وضعیتی هستیم که مردم نسبت به کارآمدی نظام دچار یأس شوند و این خطر بزرگی است.

رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به اینکه مردم باید اطمینان پیدا کنند نظام مشکلات را به‌راحتی برطرف می‌کند، خاطرنشان کرد: خواسته‌های مردم تنها از طریق صندوق‌های رای و انتخابات قابل برطرف کردن است.

وی به فعالیت شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با حضور خاتمی در سال 92 اشاره کرد و افزود: تمام نیروها را منسجم کردیم و نشان دادیم می‌توانیم جلوی اختلاف را بگیریم.

رهامی با اشاره به اینکه منطق اصلاح‌طلبان در کشور جواب داده است، یادآور شد: از انزوای سیاسی و گوشه‌نشینی افراد انتقاد کردیم زیرا این انزوا موجب شکست مشروطه و ملی شدن صنعت نفت شده است.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، اختلاف آرا و ایجاد شکاف بین دولت و حامیان آن و همچنین بزرگ‌کردن نقطه ضعف‌های دولت را سبب فاصله بین احزاب و اصلاح‌طلبان عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در استان‌ها و شهرستان‌ها احزاب و تشکل‌های سیاسی بستر فعالیت باشند.

وی متذکر شد: احزاب و تشکل‌ها به دلیل اینکه فراگیر نبوده و در حال رشد هستند باید از شخصیت‌های حقیقی و انسان‌های موثر و توانمند در جمع‌آوری آرا در شهرستان‌ها دعوت شود.

*خروجی لیست اصلاح‌طلبان به هر قیمتی شده باید یکی باشد

رهامی با بیان اینکه تمام افراد در مجموعه اصلاح‌طلبی با گرایش‌های به روحانی، خاتمی، عارف، موسوی، هاشمی و ... را پای کار می‌آوریم، اظهار کرد: خروجی لیست اصلاح‌طلبان به هر قیمتی شده باید یکی باشد و به اجماع برسند.

رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بر تشکیل مجلسی کارشناسانه‌تر و تواناتر تاکید کرد و گفت: مجلسی در تراز جمهوری اسلامی و ملت ایران باید ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار