فرماندار آستانه اشرفیه

غریق صفر در نوار ساحلی شهرستان آستانه اشرفیه

کد خبر: ۱۱۸۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹ 10 September 2024

 فرماندار آستانه اشرفیه گفت: خوشبختانه در تابستان امسال، در نوار ساحلی شهرستان آستانه اشرفیه مغروق نداشتیم و ۲۱ نفر از غرق شدن نجات یافتند که با کمک نیروهای هلال احمر و ناجیان غریق و نیروی انتظامی محقق شد به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.
خسرو آرنگ در جلسه مشترک خدمات سفر و شورای ترافیک شهرستان آستانه اشرفیه، ضمن قدردانی از دست اندرکاران تامین امنیت و خدمات درمان و کالاهای اساسی و سوخت و... برای گردشگران در تعطیلات اخیر، اظهار کرد: پلیس راه و راهور و راهداران نیز برای مدیریت ترافیک تلاش کردند.
وی با اشاره به حضور بالغ بر پنج میلیون مسافر در استان گیلان، افزود: نظارت و کنترل لازم بر فروش کالاهای اساسی و خدمات اسکان و مدیریت شهری در شهرستان انجام گرفت.
فرماندار آستانه اشرفیه با تاکید بر لزوم نظارت بر مجموعه های اقامتی و پذیرایی و رستورانی، عنوان کرد: برخی از واحدهای صنفی و خبازی با چالش هایی مواجه شدند و لذا در راستای مصوبات ستاد تنظیم بازار استان و شهرستان، ضمن تامین و توزیع کالاهای اساسی، آرد ترمیمی و مناسبتی را به نانوایی ها تخصیص دادیم تا مشکلات مردم در بخش نان به حداقل برسد.
آرنگ با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۳ هزار و ۴۱۸ کیسه آرد ترمینی و مناسبتی در شهرستان توزیع شده است، گفت: در هفته اخیر نیز بیش از ۱۳۸۳ کیسه آرد مناسبتی را در بین نانوایی ها توزیع کردیم تا مردم نان با کیفیت و مورد نیاز خودشان را تامین کنند.
وی با اشاره به ظرفیت گردشگری مذهبی شهرستان آستانه اشرفیه، یادآور شد: ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی داریم و گردشگران می توانند در کنار سیاحت، از ظرفیت معنوی حرم مطهر سید جلال الدین اشرف(ع) بهره مند شوند.
فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر داخلی در هفته اخیر به شهرستان مراجعه کردند، ادامه داد: اگرچه در هفته گذشته با مشکل تامین سوخت و ازدحام خودروها در صفوف پنج جایگاه پمپ بنزین شهرستان مواجه بودیم، اما در حال حاضر وضعیت عادی است.
وی با اشاره به مصرف یک میلیون و ۱۸۵ هزار لیتری بنزین در این شهرستان در بازه ۱۰ لغایت ۱۷ شهریورماه، تاکید کرد: شاهد رشد ۲۰ درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
این مقام مسئول با اشاره به تعطیلات دهه پایانی شهریورماه و احتمال افزایش مجدد ورود مسافران به گیلان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تابستان امسال، در نوار ساحلی شهرستان آستانه اشرفیه مغروق نداشتیم و ۲۱ نفر از غرق شدن نجات یافتند که با کمک نیروهای هلال احمر و ناجیان غریق و نیروی انتظامی محقق شد.
آرنگ از مدیریت شهری خواست سرویس های بهداشتی بین راهی را برای گردشگران فراهم کنند و گفت: شهرداران آستانه اشرفیه و کیاشهر جهت تامین سرویس بهداشتی سیار و بهینه سازی سرویس بهداشتی و وضوخانه های مساجد جهت خدمات رسانی به گردشگران اقدام کنند.
وی در ادامه خواستار مدیریت ترافیک در ایام بازگشایی مدارس و بازسازی و رنگ آمیزی معابر شد و اضافه کرد: سوخت مورد نیاز برای ناوگان حمل و نقل درون شهری و سرویس مدارس فراهم شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار