در مدت ۲۰ روز

ورود بیش از ۲ هزار گردشگر خارجی به گیلان

کد خبر: ۱۱۸۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳ 15 September 2024

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ورود و اقامت ۲ هزار و ۴۹۵ گردشگر خارجی در استان در مدت ۲۰ روز خبر داد.

 به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ؛ ولی جهانی گفت: از ابتدای شهریور تا ۲۰ شهریور، ۲ هزار و ۴۵۹ گردشگر خارجی به گیلان سفر کردند که ۸۰ درصد این مسافران عراقی بودند.

وی افزود: به رغم انتشار اخبار کذب در فضای مجازی مبنی بر اشغال مراکز اقامتی گیلان از سوی گردشگران خارجی و کمبود فضا برای گردشگران داخلی ، بیش از ۹۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی در این مدت به مسافران و گردشگران داخلی اختصاص یافت. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، با بیان اینکه حضور گردشگران خارجی توسعه و رونق اقتصاد صنعت توریسم را به همراه دارد، افزود: ورود گردشگران ضمن تبادل فرهنگ و پیشینه تاریخی ایران و گیلان می‌تواند برای کشور و گیلان ارزآوری داشته باشد.

ولی جهانی از افزایش ۲۳ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۳۹۶ گردشگر خارجی به گیلان سفر کرده‌اند که ۸۰ درصد گردشگران، عراقی و بقیه از کشور‌های آذربایجان، چین، روسیه، ایرلند، هلند، لبنان، افغانستان، عربستان، لیبی، سوریه، ترکیه و پاکستان بودند.

وی با بیان اینکه در گیلان بیش از ۵۰ هزار تخت برای پذیرش مسافران فعال است، گفت: ۱۱۵ هتل، ۵۱ هتل آپارتمان، ۵۳ مهمان پذیر، ۳ هزار و ۶۶۰ خانه مسافر و ۱۷۲ بوم گردی در استان آماده پذیرایی و اقامت گردشگران داخلی و خارجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار