رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود

همایش یاوران وقف به عنوان شاخص ترین برنامه است

کد خبر: ۱۱۸۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳ 17 September 2024

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک گیلان با توجه به نامگذاری سی ام شهریور تا پنج مهرماه به نام هفته وقف  اظهار داشت:
 در سطح شهرستان لنگرود  ۲۲  عنوان برنامه فرهنگی اجتماعی داریم،  همایش یاوران وقف به عنوان شاخص ترین برنامه است که تجلیل از فعالین حوزه وقف و هیئت امنا بقاع متبرکه نمونه شهرستان خواهد بود ،  ویژه برنامه های دیدار با واقفین ،  دیدار با خانواده معظم شهدا،  برگزاری اردوهای جهادی  ، محافل انس با قرآن کریم ،  در ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) ایستگاه های صلواتی ، گلباران مزار شهدا نیز از سایر برنامه ها می باشد
حامد اسماعیل پور رئیس  اوقاف  و امور خیریه شهرستان لنگرود تعداد بقاع متبرکه در لنگرود را  ۸۴ بقعه  اعلام کرد و افزود : ۱۰۰  موقوفه ثبت شده  داریم و در سالی که گذشت دو مورد موقوف ثبت شده داشتیم که در روز همایش یاوران وقف از واقف  محترم هم تقدیر خواهد شد.
 ایشان شاخصترین موقوفات شهرستان لنگرود را در زمان قاجار ذکر کردند تحت عنوان  : موقوفه آخوند ملامحمدشفیع ،   موقوفه سید کاظم قاضی محله ای، موقوفه احمد بازاردهی ، موقوفه سید  آقاجان سادات حسینی ازجمله شاخص ترین موقوفات است .
اسماعیل پور در مورد بازسازی آستان   آقاسید محمد کیاکلایه گفت:  به واسطه قرار گرفتن آن در محل خاص در چند فاز طراحی شده که بخشی  از اجرایی شده،  اتمام محوطه سازی و نصب حفاظها و اتمام سرویس بهداشتی از مراحل اولویت دار اجرایی است که در فازهای بعدی اجرایی خواهد شد.
 رییس اوقاف  و امور خیریه شهرستان لنگرود برگزاری سراسری مسابقات قرآن کریم را از جمله فعالیت های این حوزه دانست که در حوزه فعالیت مراکز فرهنگی قرآنی در افق در بقاع متبرکه به شکل هفتگی برنامه های حفظ ، روخوانی و قرائت به شکل مستمر اجرا می شود . در ایام مناسبتی هم در حوزه خواهران محافل انس ویژه بانوان داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار