مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان

نصب بیش از ۸ هزار کنتور هوشمند در گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از نصب ۸ هزار و ۷۰۰ کنتور هوشمند با هدف اصلاح الگوی مصرف و کنترل شبکه از راه دور در شرایط عادی واضطراری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴ 12 September 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ؛ مسعو صادقی خمامی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ کنتور هوشمند با ۴۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان هزینه که بیشتر آن از سوی خود مشترکان استان تامین شده بود در گیلان نصب شد.

وی، نظارت بر مصرف انرژی از راه دور هنگام اوج بار، جلوگیری از قطع برق مشترکان و تأمین برق پایدار شبکه با اندازه گیری هوشمند را از اهداف نصب کنتور هوشمند در استان عنوان کرد و افزود: هم اکنون این طرح با سرعت بیشتری در گیلان در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق، کاهش خاموشی‌ها و امکان اجرای طرح پاسخگوئی بار از دیگر مزایای هوشمندسازی شبکه برق در استان به شمار می‌رود.

مسعو صادقی خمامی افزود: در حال حاضر برای ۴۳ هزار و ۱۳۱ مشترک با تعرفه‌های کشاورزی، صنعتی، عمومی، خانگی و تجاری در گیلان کنتور هوشمند نصب شده و تا پایان امسال هم ۸ هزار کنتور هوشمند دیگر برای مشترکان استان نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه به زودی مرکز پایش این کنتور‌ها در ساختمان ستادی شرکت توزیع نیروی برق گیلان راه اندازی خواهد شد، گفت: با اجرای طرح پاسخگویی بار در ایام پرمصرف سال، میزان مصرف مشترکان پایش و به صورت دقیق و لحظه‌ای رصد می‌شود تا در صورت نیاز، کنتور مشترک قطع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار