مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت کشور تاکید کرد

توسعه کمی و کیفی شهر با ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها

کد خبر: ۱۱۸۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷ 16 September 2024

 مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت کشور گفت: سازمان همیاری شهرداری‌ها به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌هاست تا شهرداری‌ها بتوانند توسعه کمی و کیفی شهر را رقم بزنند به گزارش خبرنگارتابناک گیلان محمدرضا صمیمی ،  در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل سازمان همیاری شهرداری‌های ۱۰ استان کشور که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به آغاز فعالیت سازمان همیاری شهرداری‌ها از سال ۱۳۷۰، اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری نیازمند مدیریت اقتضایی هستیم.

وی مردم را در ارتباط مستقیم با شهر و مدیریت شهری دانست و افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ها به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌هاست تا شهرداری‌ها بتوانند توسعه کمی و کیفی شهر را رقم بزنند و اقتصاد شهر را متحول کنند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور، توسعه اقتصادی شهر را موجب رفاه مردم دانست و تصریح کرد: رفاه مردم توسعه کمی و کیفی شهر را به دنبال دارد، زیرا توسعه کمی و کیفی لازمه یکدیگر هستند و توسعه کمی شهر بدون توسعه کیفی فایده ندارد.

صمیمی با اشاره به تشکیل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال ۱۳۸۰ در راستای حمایت از مدیریت شهری، اضافه کرد: ۱۴۵۵ شهرداری و ۳۹ هزار دهیاری داریم و لذا باید براساس اقتضائات استان، به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک کنیم.

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز، هدف از تشکیل سازمان همیاری شهرداری‌ها را کمک به شهرداران و شهرداری‌ها دانست تا در انجام کارها و ماموریت ها و وظایف تکلیفی موفق‌تر عمل کنند و گفت: شهرداری‌ها سازمان‌های گسترده‌ای هستند و وظایف متعددی دارند.

وی با اشاره به مراجعه متعدد مردم به شهرداری‌ها، افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ها دولتی نبوده و باید مانند یک بنگاه اقتصادی هم خودکفا باشد و هم به شهرداری‌ها خدمات ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از شهرداران خواست به استان‌های دیگر سفر کنند و با اقدامات شهرداری‌ها آشنا شوند و اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها در استان‌ها اقدامات اثرگذاری را در حوزه مدیریت شهری به انجام رسانده‌اند.

فکور با بیان اینکه دنیا در مدیریت شهری به سمت استفاده از تکنولوژی و فناوری روز رفته و ما هم باید از فاز سنتی خارج شویم و از دانش بنیان‌ها بهره بگیریم، ادامه داد: باید با خلاقیت و نوآوری هم سازمان همیاری شهرداری‌ها را رشد دهیم و هم به مجموعه شهرداری‌ها کمک کنیم، زیرا بخش عمده عمران شهری در دست سازمان همیاری است.

وی با تاکید بر ورود سازمان همیاری شهرداری‌ها به بخش‌های اقتصادی و عمرانی و حمل و نقل شهری با هدف کسب درآمد پایدار، خاطرنشان کرد: اخیرا اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک را با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌ها در استان گیلان راه اندازی کردیم و در حال انعقاد قرارداد شهرداری‌ها هستیم.

معاون عمرانی استاندار گیلان پسماند را یکی از معضلات کشور دانست و با تاکید بر ضرورت تفکیک از مبدا، عنوان کرد: مدیریت پسماند هم نیاز جامعه بوده و هم به محیط زیست کمک می‌کند و لذا شهرداری‌ها باید در انجام این ماموریت اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها هنوز با ظرفیت سازمان همیاری آشنا نیستند، یادآور شد: باید به تبیین ظرفیت‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها بپردازیم؛ فرصت آموزش کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز از طریق سازمان همیاری فراهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار