کد خبر: ۸۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 04 September 2015

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رویکرد این سازمان را مبتنی بر مطالعات و طرح‌های گردشگری و زیست‌محیطی و اجرای طرح‌ها با کمک مردم منطقه بیان کرد.
خبرگزاری فارس: اجرای طرح‌های مردمی رویکرد سازمان محیط زیست است

معصومه ابتکار در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرکیاشهر درباره وضعیت پارک ملی بوجاق اظهار کرد: از نظر سازمان حفاظت محیط‌ زیست هیچ‌گونه تداخلی بین منطقه‌ آزاد انزلی و پارک ملی بوجاق که منطقه‌ حفاظت‌شده است نباید باشد زیرا اهداف این دو با هم تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه پارک ملی کارکرد خاص خود را دارد، افزود: قانون‌گذار برای پارک‌های ملی اهداف و ضوابطی را تعریف کرده بنابراین در مکان مذکور یا پارک ملی است و یا منطقه آزاد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه طرح‌های پارک ملی بوجاق نباید مغایرتی با حفاظت و بهره‌برداری پایدار در ضوابط پارک‌های ملی داشته باشد، تصریح کرد: قوانین منطقه آزاد دارای ضوابط متفاوتی با محیط‌ زیست است که تداخل این منطقه با پارک ملی بوجاق می‌تواند اشکال قانونی و مدیریتی داشته باشد.

وی اشکالات دو منطقه مذکور را در عدم تطبیق آنها در مصوبات و نقشه‌ها بیان کرد و از بازنگری و اصلاح محدوده‌های پارک ملی بوجاق و منطقه آزاد انزلی در دولت خبر داد.

ابتکار با اشاره به اینکه طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق آماده شده است، خاطرنشان کرد: محافظت از پارک ملی منافع زیادی دارد و اگر این امر اتفاق نیفتد تخریب رخ می‌دهد و پشت تخریب آسیب بسیار سنگینی است.

وی رویکرد سازمان حفاظت محیط‌ زیست را مبتنی بر مطالعات و طرح‌های گردشگری و زیست‌محیطی و اجرای طرح‌ها با کمک مردم منطقه بیان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار