کد خبر: ۱۱۷۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶ 03 July 2024

کوروش خلیلی در آئین رهاسازی بچه ماهی استخر قلمگوده بندر انزلی با بیان اینکه شیلات گیلان تعهد رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی را دارد، گفت: در تلاشیم این میزان رهاسازی به ۲۰۰ میلیون قطعه برسد.

به گزارش تابناک ، کوروش خلیلی مدیرکل شیلات گیلان ظهر امروز در آئین رهاسازی بچه ماهی استخر قلمگوده بندر انزلی با بیان اینکه شیلات گیلان تعهد رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی را دارد، اظهار کرد: در تلاشیم این میزان رهاسازی به ۲۰۰ میلیون قطعه برسد.

وی با اشاره به اینکه سایت چهار هکتاری قلم گوده بندرانزلی، بزرگترین استخرهچری (طبیعی) گیلان است
گفت: ۸۰ درصد تشکل های صیادی پره در امر بازسازی ذخایر مشارکت دارند
۲۵ تعاونی صیادی پره با ایجاد استخر‌های ساحلی و ۱۰ تعاونی صید پره در شهرستان بندر انزلی با مشارکت در تولید بچه ماهی سفید در استخر قلمگوده انزلی مشارکت در بازسازی ذخایر ماهی سفید را با همراهی مراکز بازسازی ذخایر ابزیان استان رقم میزنند.

به گفته مدیر کل شیلات صیادان گیلانی به کمک اداره کل شیلات پیش بینی میشود امسال در استخر‌های شنی ساحلی، بیش از ۱۰ میلیون بچه ماهی استخوانی تولید و رها سازی شود.

خلیلی با اشاره به مزایای تکثیر طبیعی ماهیان بیان کرد: حفظ ذخایرآبی و تثبیت شغل صیادی در منطقه، با هدف استمرار شغل صیادی و افزایش کیفیت بچه ماهیان تولید شده و مشارکت و فرهنگ سازی اجتماعی جامعه بهره بردار از مهمترین مزایای این کار است.

وی با اشاره به رهاسازی ۳۰۰مولد ماهی سفید در استخر طبیعی قلمگوده گفت: پیش بینی میشود با توجه به نرماتیو های موجود چهار میلیون قطعه بچه ماهی تولید شده باشدکه به صورت مستقیم از استخر فوق از مسیر روگای فرعی تالاب بندر انزلی به سمت دریا رهاسازی میشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار