کد خبر: ۱۱۷۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ 01 July 2024

شهرادر رانکوه در تشریح اقدامات موفق شهرداری در زمینه چگونگی مدیریت کاهش پسماند زباله ” درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان اظهارداشت : یکی از اهداف شهرداری و شورای شهر رانکوه کارهای راهبردی در این زمینه بوده که بر این اساس علاوه بر اقدامات گسترده ای که در حوزه عمرانی بویژه طرح تفصیلی شهر و نهضت آسفالت داشتیم ؛ الحمدالله توانستم کارنامه موفقی نیز در سطح استان در خصوص موضوع کاهش پسماند زباله رقم بزنیم.

 وی خاطرنشان کرد: اعتقاد من درباره این موضوع اینست که در مدیریت شهری باید متناسب با وضعیت موجود و مدل تولید زباله در هر منطقه ای تصمیم گیری شود و برنامه ریزی شود .

مهندس فرخی با بیان اینکه فعالیت‌های تشویقی شهرداری و شورای اسلامی رانکوه مکمل اقدامات اجرایی در پیمودن مراحل پروژه کاهش پسماند یکی از برنامه ریزی ها بود که در این راستا با راه‌اندازی پویش «شهردار کوچک در مدارس » نتیجه رضایت بخش گردید .

 مهندس فرخی افزود : در واقع شهردار رانکوه با همکاری آموزش و پرورش به کودکان و جوانان توانمند میدان و شخصیت داد و به آن‌ها اعتماد کرد و نتیجه کار نیز موفقیت آمیز بود و این دانش آموزان در همه مدارس پای کار آمدند و با اهداف شهرداری رانکوه همگام شدند .

وی افزود: همچنین فرهنگ سازی چگونگی ساماندهی زباله توسط شهرداری رانکوه نه تنها در مدارس بلکه در بین اقشار مختلف مردم به ویژه اصناف با برنامه ریزی انجام شد که در انتها به جزئیات آن اشاره خواهد شد.

 فرخی از راه اندازی کارگاه تفکیک و تبدیل پسماند به عنوان غذای دام ارگانیک خبر داد و گفت این کارگاه مدتی است که توسط بخش خصوصی با همکاری شهرداری در رانکوه فعالیت می‌کند و این فناوری در کاهش حجم زباله و به تبع کاهش هزینه های شهرداری بسیار تاثیر گذار است.

 فرخی ابراز امیدواری کرد که در سایه همراهی مردم، شورای اسلامی شهر و همراهی دستگاه های اجرایی بتوانیم گام های عمرانی و اجرایی بلندی برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار