کد خبر: ۱۱۷۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱ 04 July 2024

تابناک/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان عنوان کرد: طی سه سال دولت سیزدهم، تهیه و بازنگری طرح هادی ۴۵۸ روستا با اعتبار ۶۶.۵ میلیارد تومان اجرا شد.

حامد دائمی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن استان گیلان در دولت سیزدهم، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح‌های هادی از محل اعتبارات ملی، استانی، قیر و حساب ۱۰۰، ۷۷۶ پروژه را در ۷۷۶ روستای گیلان با اعتباری بالغ بر ۱۱۱۵ میلیارد تومان اجرایی کردیم.

وی ۵۷۹ پروژه را آسفالتی دانست و افزود: در دولت سیزدهم، ۶۶۰ کیلومتر به حجم دو میلیون و ۸۴۰ هزار مترمربع اجرای آسفالت در روستاهای گیلان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان شاخص اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در ابتدای ۱۴۰۰ را ۴۷.۱ درصد دانست که اکنون به ۵۷.۳ درصد رسیده است و عنوان کرد: طی سه ساله دولت سیزدهم، تهیه و بازنگری طرح هادی ۴۵۸ روستا (بازنگری ۴۱۰ روستا و تهیه طرح ۴۸ روستا) با اعتبار ۶۶.۵ میلیارد تومان اجرا شد.

دائمی با اشاره به فرایند تثبیت مالکیت اراضی و صدور سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، یادآور شد: در سه سال دولت سیزدهم ۱۷ هزار و ۴۴۸ جلد سند در قالب ۸۴ روستا صادر و به متقاضیان تحویل داده شد.

وی همچنین از صدور و تحویل ۳۴۵۳ جلد سند در ۱۲ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد و خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ۲۰ هزار و ۹۰۱ جلد سند در شهر و روستا صادر شده؛ مجموع اسناد صادر شده در استان نیز به ۱۶۷ هزار و ۸۰۴ جلد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان به روند اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در استان نیز اشاره و تاکید کرد: این قانون از سال ۸۷ ابلاغ شده، اما در سه ساله دولت سیزدهم ۱۶۸۷ هکتار از اراضی ملی را در قالب ۹۴ روستا تحویل و تحول کردیم که مجموع ماده ۴ استان را به ۲۷۹۵ هکتار رساند.

وی با بیان اینکه در بازه ۱۴۰۰-۱۳۸۷ انتقال سند ۱۵۰ هکتاری به نام بنیاد مسکن انجام شده بود، عنوان کرد: در دولت سیزدهم این مساحت را به ۵۷۷ هکتار رساندیم.

دائمی شاخص صدور سند روستایی استان در سال ۱۴۰۰ را ۳۸ درصد دانست که اکنون به ۴۲ درصد رسیده و متذکر شد: شاخص تهیه و بازنگری طرح هادی نیز از ۹۷ درصد به ۹۸.۳ درصد افزایش داشته است. از ۲۰۶۰ روستای دارای قابلیت تهیه طرح هادی استان، تامین اعتبار تهیه طرح برای ۲۰۴۱ روستا انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان درصد مقاوم سازی مسکن روستایی استان در سال ۱۴۰۰ را معادل ۵۳ درصد دانست که اکنون به ۵۹ درصد رسیده و خاطرنشان کرد: شاهد رشد ۶ درصدی شاخص مقاوم سازی مساکن روستایی استان در دولت سیزدهم هستیم.

وی سهمیه نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان را ۲۲ هزار و ۶۷۳ واحد دانست و افزود: طی سه ساله دولت سیزدهم، ۲۲ هزار و ۴۰۴ متقاضی مسکن روستایی خودمالک را شناسایی کردیم که از این تعداد، ۲۲ هزار و ۳۲۶ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی و ۱۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی موفق به عقد قرارداد شدند.

دائمی از بهره‌برداری از ۵۱۰۷ واحد نهضت ملی مسکن در روستاهای استان طی سه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: سهمیه ابلاغی استان در سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۵۰ واحد بود که تاکنون ۱۱ هزار و سه نفر به بانک معرفی شدند و ۷۰۰۰ نفر عقد قرارداد کردند.

وی با اشاره به پرداخت ۱۹ میلیارد تومانی تسهیلات مسکن و ۱۱.۵ میلیارد تومانی کمک بلاعوض و تهیه ۵۹۲ تن میلگرد رایگان و ۴۶۶۰ تن سیمان رایگان به ۴۷۸۴ خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی استان، بیان کرد: تاکنون ۳۴۳۵ واحد مسکن مددجویی را به بهره‌برداری رساندیم.

مدیرکل بنیاد مسکن از ساخت ۷۵۰ واحد در حوزه مسکن شهری توسط بنیاد مسکن استان خبر داد و اظهار کرد: بنیاد مسکن کارگزار راه و شهرسازی در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۶۲۷ واحد بنیادساخت را در دستور کار داریم، گفت: برای ساخت این واحدها ۲۴ هکتار زمین را با ظرفیت ۲۵۳۳ واحد در ۱۰ شهر تملک کردیم که توسط راه و شهرسازی تخصیص پیدا کرده است.

دائمی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را تامین زمین در روستاها در قالب دهکده‌های شهری خودمالک و گروه‌های ساخت دانست و اضافه کرد: تاکنون ۷۰۳ هکتار را در ۴۲ روستا و ۱۵ شهرستان شناسایی کردیم که ۶۹۶ هکتار آن در شورای مسکن استان و ۳۲۳ هکتار آن در شورای برنامه‌ریزی تصویب شده و موفق به بارگذاری ۶۵ هکتار در سامانه تم شده‌ایم.وی با اشاره به کمک نقدی و غیرنقدی پنج میلیارد و ۶۵۴ میلیون تومانی خیرین استان به حساب ۱۰۰ در سه سال دولت سیزدهم، تصریح کرد: در کنار آن، هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را از دفتر مرکزی حساب ۱۰۰ دریافت کردیم که در مجموع با ۱۴ میلیارد تومان، کمک‌های بلاعوض به ۱۷۹ خانوار جهت تکمیل و احداث و تعمیر و تجهیز و رهن و اجاره ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار