کد خبر: ۸۴۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 09 May 2020

صیادان ۵۹ قزل آلای خال قرمز در ماسال دستگیر شدند

تابناک/ئیس اداره محیط زیست ماسال گفت : با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دو صیاد گونه حفاظت شده قزل آلای خال قرمز دستگیر شدند.

رامین زراعتی صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دو صیاد ۴۰ و ۴۵ ساله غیربومی در مناطق ییلاقی چسلی اقدام به صید غیرقانونی ٥٩  ماهی قزل آلای خال قرمز کرده بودند .
وی افزود: پس از دریافت گزارشی از حامیان محیط زیست مبنی بر صید غیرقانونی قزل آلای خال قرمز ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان بلافاصله به منطقه مورد نظر اعزام شدند. 
زراعتی افزود: ماموران ما پس از تلاش فراوان و جستجو در طول مسیر رودخانه موفق به شناسایی متخلفان و کشف ادوات صید و ماهی ها شدند .
وی با اشاره به اینکه ماهی قزل آلای خال قرمز از گونه های حمایت شده و در خطر انقراض است افزود: قانونگذار برای صید هر قطعه از این ماهی مبلغ شش میلیون ریال جریمه نقدی در نظر گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پرونده متخلفان همراه با صورتجلسه اولیه به مراجع قضائی ارجاع داده می‌شود، اظهار داشت: از تمامی دوست داران محیط زیست تقاضا می‌شود، هرگونه تخلف در حوزه شکار و صید را  اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، ماهی قزل‌آلای خال قرمز، بومی ایران و جزو گونه‌های حمایت شده محسوب می‌شود و به دلایل مختلفی همچون تخریب زیستگاه و هجوم ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان در معرض خطر قرار گرفته از این رو سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به حفاظت از این گونه ارزشمند کرده است.
قزل‌آلای خال‌ قرمز (Salmo trutta fario) نام گونه‌ای از خانواده آزادماهیان است  این ماهی‌ها در آب شیرین و رودخانه و دریاچه تغذیه می‌کنند و در فصل پاییز برای تخم‌ریزی عکس جریان آب را در پیش گرفته و به سمت سرچشمه‌های رودخانه رهسپار می‌شوند، این ماهی نسبت به تغییرات دما و مواد غذایی حساسیت خاصی دارد و به علت شرایط زیستی هیچ وقت به صورت پرورشی تکثیر نمی‌شود و از دست انسان غذا نمی‌خورند و به همین علت بسیار کمیاب و حفاظت شده است. 
شهرستان ماسال با ۵۳ هزار نفر جمعیت و دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار