کد خبر: ۷۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 18 August 2015

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عامل انتشار اکاذیب شهروند فومنی در وایبر خبر داد.

خبرگزاری فارس: دستگیری مجرم فضای مجازی در فومن

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی پیش از ظهر امروز در نشست انتظامی استان گزارشی از چگونگی دستگیری مجرم فضای مجازی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه پرونده فردی از حوزه قضایی فومن به پلیس فتای گیلان ارجاع داده شد، افزود: این پرونده مربوط به فردی است که توسط شخصی در فضای وایبر مورد هتک حرمت قرار گرفته بود و به همین دلیل موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه عامل انتشار نشر اکاذیب توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد، گفت: عامل انتشار اکاذیب مردی 22 ساله اهل و ساکن ماسوله بود که به قصد تشویش اذهان عمومی علیه شاکی در وایبر انتشار داده بود.

وی با تاکید بر اینکه مجرم فضای مجازی به مقام قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: متهم د مقابل ادله دیجیتال کشف شده صراحتاً به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و به حوزه قضایی فومن معرفی شد.

محمدخانی از مردم گیلان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.

به گفته وی، طبق ماده 18 فصل پنجم قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقام‌های رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند و یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت «در صورت امکان»، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

رئیس پلیس فتای گیلان نشانی پلیس فتا را به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس  Gfata@police.ir برای دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخلفات مجازی عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار