مدیرکل شیلات گیلان:
مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه ایجاد تسریع در توسعه و استفاده از نقاط قوت استان‌ها در هر منطقه در حوزه آبزی پروری در دستور کار است، گفت: توسعه سریع و کوتاه مدت در صنعت شیلات نیازمند تعامل بین استانی است.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ 30 June 2024

کوروش خلیلی در گفت گو با خبرنگار تابناک گیلان با اشاره به برگزاری نخستین اجلاسیه منطقه یک آبزی پروری سازمان شیلات ایران در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: این اجلاسیه با حضور استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و کردستان در نمایشگاه توانمندی های دام و طیور و آبزیان تبریز برگزار شد.

مدیرکل شیلات گیلان به تشریح مشکلات و چالش های حوزه آبزی پروری پرداخت و بیان کرد: برخی چالش ها نظیر تسهیل در پاسخ استعلامات و حرایم در توسعه آبزی پروری طی سال گذشته مورد پیگیری جدی بین آستانه و سازمان مرکزی قرار گرفت و پاره ای از آن حل شد.
خلیلی با اشاره به ظرفیت های شیلاتی استان های کشور بیان کرد: گیلان در همه حوزه ها به جزء تامین بچه ماهی سردآبی دارای رتبه های برتر کشور است.
وی از صادرات افزون بر 22 هزار تن خوراک آبزیان به کشورهای خارجی خبر داد و افزود: صادرات تولیدات شیلاتی در گیلان می تواند نقش محوری در ارزآوری داشته باشد.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه بهره مندی از ظرفیت های استانهای هم منطقه مورد توجه است، گفت: انسجام بخشی و تعامل بین استانی در حوزه شیلات و آبزی پروری منجر به توسعه سریعتر شیلاتیدر اقتصاد دریامحور استان می شود.
خلیلی با بیان اینکه ایجاد توازن منطقی و استفاده از ظرفیت بین استانها در برنامه کوتاه مدت توسعه حوزه آبزی پروری در راهگشا و اجرایی است، اضافه کرد: توسعه و رشد در صنعت شیلات نیازمند تعامل بین استانی است.
وی با اشاره به ضعف گیلان در تامین بچه ماهی برای افزایش تولید ماهیان سردآبی افزود: برای ساخت یک سایت ایجادی برای تولید بچه ماهی سردآبی حداقل سه سال زمان لازم است برای حذف وقفه در تولید و رسیدن به رشد باید تعامل و هم افزایی با استان های شیلات همجوار که مزیت های نسبی در کاستی های تامین نهاده های اولیه دارند برقرار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار