معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت : از فروردین ماه سال جاری تا کنون ۷۸ هزار و ۱۶۲ تن سویا در واحدهای طیور استان توزیع شده است
کد خبر: ۷۸۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 02 October 2019

 

مسعود الماسی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این مطلب تصریح کرد:  این نهاده  بر اساس ابلاغ دستورالعمل توزیع سویا از سوی  وزارت متبوع و در راستای اجرای مصوبات ستاد اقتصادی دولت توزیع شده است.

وی ادامه  داد: براساس تصویب نامه هیات وزیران و همچنین کنترل و پایش فرآیند تامین و توزیع کنجاله سویا از مبادی ورودی تا مصرف کننده نهایی  به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان همچنین گفت: در همین بازه زمانی و با توجه به لزوم تامین سایر نهاده های طیور ؛  بیش از ۵۰ هزارتن ذرت بین تولیدکنندگان زیربخش با قیمت مصوب و بر اساس واردات با ارز دولتی اقدام شد.

استان گیلان با دارا بودن ۷۵۶ واحد صنعتی فعال نیمچه گوشتی و تولید بیش از ۸۶ میلیون قطعه جوجه ریزی، سالانه بیش از ۱۵۵ هزار تن گوشت مرغ تولید می کند که این میزان تولید علاوه بر تأمین ۷۵ هزار تن مصرف استان از گوشت سفید مرغ، بیش از ۸۰ هزار تن از تولید مازاد خود را به استان های دیگر صادر می کند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: مرغداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار