راه یابی آثار هنرمندان استان مرکزی به معتبرترین جشنواره تئاتر کشور

تابناک: سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت:آثار منتخب برای حضور در بخش آیین ها و بازی های نمایشی و نمایش های قهوه خانه ای هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی معرفی شدند و نام دو اثر از هنرمندان استان نیز در بین این منتخبین می باشد.
کد خبر: ۷۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 17 August 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی،«رحمت الله کرمی» سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره های تئاتر کشور یاد کرد و افزود:یکی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم را افزایش همکاری با هنرمندان در حوزه سیاستگذاری و برنامه ریزی و مشاوره ای با مسوولان و مدیران و تلاش برای واگذاری  بخش عمده کارها به هنرمندان است.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در بخش صحنه ای نمایش «دیوان تئاترال» نوشته« محمود استادمحمد»و به کارگردانی« مهدی غلامی» از اراک و در بخش آیین ها و بازی های نمایشی (میدانی) نمایش »باران خواهی« به نویسندگی وکارگردانی «یوسف شاه حسینی» از تفرش جهت حضور در جشنواره انتخاب شدند.

 کرمی  در ادامه گفت:کانون نمایش های آیینی- سنتی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی- سنتی را به منظور اشاعه زمینه‌های مناسب پژوهشی در بررسی ریشه‌های نمایش ایرانی و نمایش‌های سنتی سایر ملل، حفظ و ثبت میراث کهن نمایشی ایران زمین و بهره بردن از این دستاوردها برای بنیان تئاتر، در شهریور ماه 1394 برگزار می‌کنند.

این مقام مسوول در پایان افزود:هیات انتخاب بخش صحنه ای هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و  سنتی، متشکل از«ایرج راد»، «حسین کیانی» و«علی اصغر دشتی» وهیات انتخاب آثار بخش آیین ها و بازی های نمایشی متشکل از آقایان«عزت الله مهر آوران»،«سید عظیم موسویم»و«مهدی لطفی»می باشند.

گفتنی است؛ هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی ۴ تا ۱۰ شهریور ماه به ریاست «علی نصیریان »و دبیری «داود فتحعلی بیگی» برگزار می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار