جایگزینی راکتور ایرانی به جای راکتور آلمانی

مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: راکتور قدیمی مجتمع که از جنس کربن استیل بود، در سال ۱۳۷۲ با فناوری کشور آلمان ساخته و در مجتمع نصب شده بود.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳ 15 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،خلیلی‌نیا افزود: ریزش و تجمع رسوبات سیال، نشت کاتالیست درمحیط زیست، کاهش میزان تولید، افزایش تکرار و زمان و تحمیل هزینه سنگین به مجتمع از جمله مشکلات استفاده از راکتور فرسوده با فناوری قدیمی این مجتمع بود.

وی بیان کرد:وزن راکتور قدیمی ۱۰۰ تن بود و وزن راکتور از جنس تیتانیوم جدید ۱۲ تن است که سالانه ۴ میلیون دلار ارزش افزوده و ۲۰ درصد تولید را افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: با تلاش ۱۷ ماهه متخصصان و کارگران پتروشیمی شازند راکتور تیتانیومی این مجتمع با صرف ۹۰ میلیارد تومان هزینه که با فعالیت ۴ ماهه واحد و فروش محصولات آن جبران می‌شود، ساخته شد.

رئیس مجتمع پتروشیمی شازند هم گفت: امکان واردات راکتورو وسل به دلیل وزن سنگین و صرف هزینه زیاد برای مجتمع وجود نداشت و برای خرید آن باید ۱۰ میلیون دلار ارز ملی هزینه می‌شد.

ساکی افزود: وزن راکتور قدیمی ۱۰۰ تن بود و وزن راکتور از جنس تیتانیوم جدید ۱۲ تن است که سالانه ۴ میلیون دلار ارزش افزوده و ۲۰ درصد تولید را افزایش می‌دهد.

او گفت: با نصب راکتور جدید علاوه برافزایش تولید، کاهش تعمیرات اساسی از نشت کاتالیست به محیط زیست هم جلوگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار