کد خبر: ۷۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 13 August 2015

تایمز آو اسرائیل نوشت جو لیبرمن رهبری گروه اتحاد علیه ایران هسته ای را برعهده خواهد گرفت.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل نوشت: جو لیبرمن سناتور و دموکرات سابق که اکنون دوستی مستقل و وفادار به اسرائیل در کنگره آمریکا است، رهبری سازمان اتحاد علیه ایران هسته ای را پس از استعفای رئیس کنونی آن در روز دوشنبه، برعهده خواهد گرفت.

گری سامور هماهنگ کننده سابق کاخ سفید برای کنترل تسلیحات و سلاح های کشتار جمعی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، به تازگی تصمیم گرفته است از توافق هسته ای بحث برانگیز حمایت و از سمت خود استعفا کند.
سامور به شکل گیری سازمان اتحاد علیه ایران هسته ای در سال 2008- مدت ها قبل از آغاز مذاکرات هسته ای- کمک کرد و همچنان در جمع مشاوران این سازمان باقی خواهد ماند. هدف اصلی این گروه تقویت تحریم های بین المللی علیه ایران بود.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از مارک والاس مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای گزارش کرد «در حالی که درباره بسیاری از مفاد توافق ایران نگران بود، در نهایت گری سامور تصمیم گرفت از این توافق حمایت کند و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه اختلاف و درگیری در کار این گروه که با توافق مخالف هستند، از سمت خود استعفا کرد».
در بیانیه این گروه آمده است: «لیبرمن در گروه نقش کلیدی برای آموزش و اطلاع رسانی به افکار عمومی آمریکا در خصوص تبعات جدی توافق هسته ای ایران ایفا خواهد کرد».
انتظار می رود کنگره آمریکا در هفدهم سپتامبر درباره این توافق رای گیری کند. برهمین اساس میان دولت اوباما و لابی طرفدار اسرائیل- کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل(آیپک)- نزاع شدیدی بوجود آمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار