استاندار گیلان در جلسه مدیریت بحران استان:
'محمدعلی نجفی' روز سه شنبه در جلسه مدیریت بحران استان با اشاره به تجارب این استان در بحران هایی همچون سیلاب، برف و خشکسالی طی یکسال گذشته افزود: در بحران های گذشته نیز آمادگی استان برای مقابله با بحران ها مطلوب بوده و تمامی آنها را با موفقیت پشت سر گذرانده ایم.
کد خبر: ۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸ 06 January 2015
'محمدعلی نجفی' روز سه شنبه در جلسه مدیریت بحران استان با اشاره به تجارب این استان در بحران هایی همچون سیلاب، برف و خشکسالی طی یکسال گذشته افزود: در بحران های گذشته نیز آمادگی استان برای مقابله با بحران ها مطلوب بوده و تمامی آنها را با موفقیت پشت سر گذرانده ایم.

وی با تاکید بر اینکه مردم در هنگام بروز مشکلات همکاری لازم را برای گذر بی دغدغه از بحران ها با مسوولان داشته باشند، بیان کرد: باید ضمن آمادگی برای ارائه انواع خدمات به شهروندان از مواهب طبیعی زمینه نشاط، آرامش و شادی آنان را فراهم کرد.

نجفی خاطرنشان کرد: باید ضمن آمادگی، فضا را طوری فراهم کنیم که مردم از این مواهب طبیعی بهره کافی را برده و نگرانی در این بخش ها نداشته باشند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به آمادگی نانوایی ها در تامین نان مردم استان تصریح کرد: بایستی آمادگی لازم برای توزیع و پخت بیشتر نان تا پایان فصل زمستان در استان وجود داشته باشد.

نجفی همچنین از تعزیرات خواست تا در زمان بحران ها نظارت جدی بر خدمات دهی دستگاه ها و اصناف داشته باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وزش باد گرم طی روز گذشته و امروز در استان خاطرنشان کرد: اهمیت حفظ محیط زیست و پیشگیری از بروز آتش سوزی در جنگل ها کمتر از بحران باران و برف نیست ، از اینرو تمامی دستگاه ها باید منابع طبیعی را در این بخش یاری کنند.

استاندار گیلان دامنه ایجاد بحران را فقط محدود به وقایع طبیعی ندانست و تصریح کرد: هر مشکل دیگری که به منافع مردم آسیب وارد کند، بحران محسوب می شود و مسوولان باید عملکرد قابل قبولی ارائه دهند.

** بارش برف و باران از روز پنجشنبه در گیلان **

مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در این جلسه از استقرار سامانه پرفشار و سرد و باران زا در استان خبر داد و گفت: با استقرار این سامانه از غروب چهارشنبه؛ بویژه صبح روز پنجشنبه برف و باران و روز جمعه در مناطق جلگه ای بارش برف را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

' بهمن کمانگیر' بیشترین تمرکز بارش ها را در قسمت های مرکزی و شرق گیلان عنوان و اضافه کرد: از روز جمعه تا روز دوشنبه افت شدید دما را در استان خواهیم داشت که دمای هوا برای مناطق جلگه ای تا منهای دو درجه و کوهستانی تا منهای 10 درجه کاهش می یابد.

وی با بیان این که با قطع بارش برف از روز یکشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده شرایط یخبندان را خواهیم داشت، اظهار کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی؛ روز پنجشنبه به دلیل بارندگی احتمال آبگرفتگی در معابر و روز جمعه ارتفاع برف در ارتفاعات تا بیش از یک متر پیش بینی می شود.



** ذخیره گندم هفت ماه گیلان تامین شده است **

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه از ذخیره هفت ماه گندم در استان خبر داد و گفت: هم اکنون بالغ بر 140 هزارتن گندم در استان ذخیره شده که این میزان ذخیره سازی طی سال های اخیر بی سابقه بوده است.

' علی منتظری' تعداد نانوایی های استان را سه هزارو 680 واحد عنوان کرد و افزود: 65 درصد نان استان بربری، 19 درصد لواش، سه درصد تافتون و شش درصد سنگک می باشد.

وی افزود: همچنین در راستای تمهیدات لازم در هنگام بحران؛ ارزاق و کالاهای مورد نیاز مردم نیز به اندازه کافی در انبارها ی استان موجود است.



** وقوع سه آتش سوزی سطحی در عرصه های جنگلی گیلان**

مدیرکل منابع طبیعی گیلان نیز از بروز سه آتش سوزی سطحی در شهرستان های رشت، رودبار و شفت ناشی از باد گرم طی روزهای اخیر خبر داد و خواستار همکاری دستگاه ها با این اداره کل شد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه که با حضور استاندار و مدیران دستگاه های ذیربط در مرکز مدیریت بحران استان برگزار شد، دستگاه های مسوول برای مقابله با هرگونه بحران اعلام آمادگی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار