کد خبر: ۲۰۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 29 March 2016
تابناک گیلان: صدور انقلاب اسلامی از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

یادواره سردار شهید حاج حسین املاکی از  فرماندهان دوران دفاع مقدس ،  در مسجد جامع لنگرود برگزار شد .

به گزارش اخبار استانهای خبرگزاری صد ا وسیما ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با تقدیر از رشادت ها و ایثارگری های این فرمانده شهید دوران دفاع مقدس گفت : روحیه ایمان ، صداقت و اخلاص از ویژگی های بارز رزمندگان گیلانی بود که نقطه اوج آن ، در رفتار شهید املاکی بود.

سردار سرلشکر  جعفری افزود :  سیره و عمل شهید املاکی در عرصه های مختلف دفاع مقدس جلوه زیبایی از تعهد و اخلاص رزمندگان گیلانی بود که برگ زرینی از تاریخ حماسه ساز دوران دفاع مقدس را به نام لشکر 16 قدس گیلان ثبت کردند.

وی همچنین عظمت و اقتدار ایران اسلامی را مرهون دستاوردهای ماندگار رزمندگان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت :  تلاش برای حفاظت از این دستاوردها و جلوگیری از نفوذ توطئه های دشمن برای عبور از ارزش های انقلاب وظیفه همگانی است.
سردار سرلشکر  جعفری صدور انقلاب اسلامی را  از دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود : مقاومت و پایداری ملت بزرگ ایران تحت منویات داهیانه خمینی کبیر موجب شد تمامی قدرت های جهانی مقابل عظمت و ولایت مداری ملت بزرگ ایران سر تعظیم فرود آوردند.
فرمانده کل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در ادامه به تلاش های مذبوهانه دشمنان انقلاب به سرکردگی استکبار جهانی برای اخلال در روند توسعه و تکامل ایران اسلامی اشاره کرد و گفت :  اعمال تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی دنیای غرب علیه ملت بزرگ ایران یاس و درماندگی دشمنان را برای مقابله نظامی و رودرو با ایران اسلامی را آشکار کرد.
سردار سرلشکر جعفری با قدردانی از صبر و بردباری آحاد ملت مبنی بر تحمل فشارهای ناشی از اعمال تحریم های اقتصادی دشمنان گفت : نیرنگ و فریب و تزویر زیربنای ترفندهای استکبار در مواجهه با ملت ایران را نشان داده است.
وی با اشاره به اهمیت نقش ولایت در سکان داری ارزش های انقلاب اسلامی پیوند مستحکم مردم و ولایت را زمینه ساز قوام هرچه بیشتر نظام اسلامی برای خنثی سازی ترفندهای شوم  دشمنان نظام و ملت دانست و  افزود : مهمترین شاخصه آرمان های انقلاب تحقق عدالت اجتماعی است که باید هرچه بیشتر برای نمود عینی آن در  ارکان جامعه تلاش کرد.
فرمانده کل سپاه ، آرمان های انقلاب را در طول 37 سال تاریخ پرفراز و نشیب نظام اسلامی در 2 بعد داخلی و خارجی تشریح کرد و افزود : پیامهای صدور انقلاب در بعد خارجی اکنون با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش شبانه روزی فرزندان رشید این مرز و بوم در حال گسترش است.
سردار شهید حسین املاکی در سال 1340 در روستای کولاک محله لنگرود به دنیا آمد و با آغاز جنگ تحمیلی به همراه نخستین گروه از نیروهای اعزامی گیلان عازم جبهه های حق علیه باطل شد.
این شهید والامقام در سال 67 در عملیات والفجر10 در حمله ناجوانمردانه شیمیایی دشمن در ارتفاعات بانی بنوک به شهادت رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار