کد خبر: ۲۰۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 19 March 2016
هادر عبدی به دلیل اختلاف با سعید رمضانی، سرپرست این تیم حاشیه‌ساز شد و بنا بر تصمیم مسئولان باشگاه در حال حاضر حق شرکت در تمرینات را ندارد. کاپیتان اول تیم فوتبال راه‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان در خصوص مشکلات و حواشی تیم این تیم صحبت کرد. تیمی که در حال حاضر گزینه جدی سقوط به لیگ یک محسوب می‌شود. صحبت‌های جنجالی عبدی را در ادامه می‌خوانید:

* چه اتفاقی افتاد که گفته شد از تیم راه‌آهن اخراج شدید؟

به من گفتند تشریف ببر خانه تا خبرت کنیم. من شنیدم دیگر بچه‌ها هم تمرین نکردند. با کسی در ارتباط نبوده‌م اما چیزی که شنیدم این بود. بقیه مسائل بماند.

* یعنی هیچ اختلاف قبلی با مسئولان باشگاه نداشتید؟

من با مسئولان باشگاه هیچ اختلافی ندارم اما یک آدمی که سرپرست تیم است و متأسفانه در یک ماه و نیم گذشته کنار ما حضور دارد همدلی را میان بچه‌ها از بین برد و یک سری مشکلات هم ایجاد کرد. وی خود را همه کاره باشگاه می‌داند و باعث شد تمرینات تعطیل شود و همچنین مطمئنم نگذاشت درد دل‌های ما به گوش مسئولان باشگاه برسد. وی دنبال خراب کردن تیم بود که به هدفش هم رسید. از دو بازی که راحت می‌توانستیم امتیاز بگیریم، صفر امتیاز گرفتیم! حالا هم فکر می‌کنم مدعی اصلی سقوط همراه استقلال اهواز باشیم. متأسفانه به او برنمی‌خورد. وی در تیم قبلی هم که بود مشکل ایجاد کرد اما از آن تیم به راحتی جدا و نمی‌دانم چه طور جذب تیم ما شد. ما تا حالا هر مشکلی هم که داشتیم، از لحاظ سرپرستی به مشکل نخورده بودیم. فکر می‌کنم اگر هدف او سقوط تیم راه‌آهن بوده باشد به بخش اعظمی از هدف خود رسیده است.

* وضعیت قرارداد میلاد محمدی به چه صورت بود؟ از او پول اضافه‌ای گرفته بودند؟

خبر ندارم اما وقتی میلاد با من درد دل می‌کرد، می‌گفت قراردادی که بین دو باشگاه بسته شده، کافی نبوده است. باز هم می‌گویم من اطمینان ندارم و این حرف‌ها را از خودش شنیده‌ام. ظاهرا دلارهایی که از تیم ملی به عنوان پول تو جیبی دریافت کرده بود را فروخته تا بتواند با باشگاه تسویه کند و ITC او صادر شود.

* تیم راه‌آهن در نیم‌فصل از آکادمی باشگاه استقلال، بازیکنی به صورت قرضی جذب کرد؟

بله، یک مدافع جوان را جذب کردیم ولی نمی‌دانم چرا؟ خودم که کاپیتان اول تیم هستم یک ماه پیش فقط 11، 12 میلیون تومان به عنوان قسط قراردادم دریافت کردم ولی بازیکن قرضی که از پایه‌های استقلال آمد، طوری قرارداد بسته که از ما هم بیشتر دریافت می‌کند. البته او در تمرینات بازیکن خوبی نشان داد ولی هیچ سابقه بازی در لیگ برتر ندارد. خیلی دوست داشتم این مسائل را به گوش کیانیان، مالک باشگاه راه‌آهن برسانم ولی به من اجازه ندادند با او صحبت کنم. کیانیان انسان پاک و شریفی است. دو، سه بار در طول فصل با او برخورد داشته‌ام. متأسفانه هر کاری کردیم قبل از عید با او ملاقات کنیم تا درد دل‌های خود را به گوشش برسانیم، این امکان فراهم نشد. گفتیم شاید حتی مالک باشگاه از ما گلایه داشته باشد ولی اجازه ملاقات با او را به ما نمی‌دادند.

* مبلغ قرارداد بازیکن قرضی که از استقلال آمده را می‌دانید؟

دقیق نمی‌دانم اما طبق چیزی که شنیده‌ام، مبلغ قرارداد یک فصل کامل او از من و ابراهیم کریمی که روی هم رفته 20 سال سابقه بازی در لیگ برتر داریم، بیشتر است. البته من نه در دفتر باشگاه هستم، نه مدارک را می‌خوانم و نه قراردادها به من ارتباطی پیدا می‌کند ولی طبق چیزهایی که شنیده‌ام این طور است. من و کریمی، کاپیتان‌های تیم هستیم. کاپیتانی این نیست که فقط بازوبند بر بازو ببندیم. بلکه باید حرف بچه‌ها را به باشگاه و حرف باشگاه را به بچه‌ها برسانیم اما سر این مسائل حدود یک ماه پیش که به بازیکنان پرداختی داشتند، به همه 10 درصد از قراردادهای‌شان را دادند اما به من و کریمی، تنها 4،5 درصد پرداخت کردند. بازیکن‌هایی که قرضی یا تازه آمدند هم بیشتر گرفتند. حالا چرا این اتفاق افتاد را فقط خدا می‌داند.

* مبلغ قرارداد شما با باشگاه راه‌آهن چه قدر است؟

قرارداد من و کریمی دو سال پیش با این باشگاه 700 میلیون تومان بود اما هر سال قراردادهای خود را کاهش دادیم تا راه‌آهن ضربه نخورد و دین‌مان را به باشگاه ادا کرده باشیم. ما امسال 320 میلیون تومان با این باشگاه قرارداد بستیم. این مبلغ شاید قسط یک بازیکن معمولی هم نباشد ولی ما راضی هستیم. قراردادی است که بستیم و پایش هم می‌ایستیم اما به هر حال وقتی می‌بینیم مسئولان باشگاه ابتدای فصل چه پول‌هایی پرداخت کردند، کمی آزرده خاطر می‌شویم. من و کریمی سال گذشته حتی پول روی هم گذاشتیم برای تیم وسایل خریدیم. همین امسال من و ابراهیم کریمی 60، 70 میلیون تومان از پولی که گرفتیم را به جوانان تیم دادیم. البته این پول را به عنوان قرض دادیم که هنوز هم نتوانسته‌اند به ما برگردانند. ما کاری که باید برای راه‌آهن می‌کردیم را انجام دادیم اما این شخص آمد و در عرض یک ماه و نیم از نظر خودش همه کاره تیم شد. این هم عاقبت وضعیتی است که او ایجاد کرده است. کسی که به عنوان سرپرست تیم آمده در مسائل فنی و تاکتیکی هم دخالت می‌کند، شما باید عمق فاجعه را درک کنید. کسی که با شلوار جین، کفش کالج و پیراهن چهارخانه که با آن به مهمانی می‌روند، می‌آمد وسط زمین و با بازیکنان 4به2 بازی می‌کرد! قبل از بازی رسمی، مربی خارجی مسائل تاکتیکی را به ما گوشزد می‌کرد، وقتی می‌خواستیم خود را گرم کنیم و وارد زمین شویم، این شخص دوباره ما را می‌نشاند و کارهای تاکتیکی که خودش می‌خواست را به بچه‌ها می‌گفت. کسانی که فوتبال بازی کرده باشند، می‌دانند این مسائل فاجعه است. این موارد اصلا در شأن فوتبال کشورمان نیست. من با امثال محمود خوردبین به عنوان سرپرست کار کرده‌ام. خوردبین بزرگترین سرپرست فوتبال ایران است. کسی که 20، 30 سال فوتبال بازی کرده و 20، 30 سال هم به عنوان سرپرست کنار پرسپولیس حضور داشته است. در دو سالی که در پرسپولیس بازی کردم، یک بار ندیدم او پایش را درون زمین چمن بگذارد. با این که فوتبالیست بزرگی بوده، یک بار ندیدم توصیه تاکتیکی به بازیکنان داشته باشد اما امسال همه چیز عوض شد و چیزهایی را دیدیم که ندیده بودیم. به خودمان قول دادیم اگر مالک باشگاه را دیدیم، این مسائل را به او منتقل کنیم.

* با توجه به صحبت‌هایی که انجام دادید، فکر می‌کنید سعید رمضانی، سرپرست فعلی تیم راه‌آهن با هدف سرمربیگری به این تیم آمده است؟

من هیچ قضاوتی نمی‌کنم. هر آنچه که در زمین تمرین اتفاق افتاده و دیدم را تعریف کردم. هر کجایش را که می‌گویند دروغ است، حاضر هستم روبه‌رو کنم و شاهد بیاورم. حاضرم بازیکنان تیم را بیاورم و حتی دست روی قرآن بزنم چون هیچ حرف خلاف واقعی نگفته‌ام. اجازه دهید نکته مهمی را به شما بگویم. درست است که مدرک و صدای ضبط شده‌ای وجود ندارد و این شخص می‌تواند بگوید من هیچ کدام از این کارها را انجام نداده‌ام اما مسئله وجدان، چیز دیگری است. آدم هیچ وقت نمی‌تواند در خلوت به خودش دروغ بگوید. دو، سه روز قبل از بازی با استقلال اهواز، حرفی که این شخض به به من و کریمی زد این بود که مربی خارجی حضورش قطعی نیست و خودمان باید کار را دست بگیریم. خدا را شاهد می‌گیرم که این حرف را از این شخص شنیدم ولی مردم باید قضاوت کنند. نمی‌دانم هدفش چیست. این شخص در سیاه‌جامگان هم سرمربی شد. در حالی که رسول خطیبی که بازیکن بزرگی بوده و هدایت تراکتورسازی را برعهده داشته به دلیل نامشخصی از آنجا رفت. نمی‌دانم این اتفاق این جا هم رخ می‌دهد و این شخص سرمربی راه‌آهن می‌شود یا نه. به هر حال ما دیگر بازیکن اخراجی راه‌آهن محسوب می‌شویم. به ما گفته‌اند دیگر سر تمرین نیایید اما من هر چه را که دیدم، شرح دادم.

* قبول دارید این اتفافات از زمانی آغاز شد که فرهاد کاظمی توسط علیرضا رحیمی، مدیرعامل وقت راه‌آهن اخراج شد؟

من به عنوان یک بازیکن نباید در خصوص این مسائل صحبت کنم. من چیزهایی را که دیدم، گفتم. به نظر من سال گذشته بزرگترین دلیل ماندن راه‌آهن در لیگ برتر، کاظمی بود. ما هیچ چیز و حتی مالک نداشتیم. او لطف کرد و این تیم را در لیگ برتر نگه داشت. من هنوز هم او را دوست دارم و رابطه خوبی بین ما برقرار است. کاظمی، کسی بود که خیلی چیزها از او یاد گرفتم چرا که یکی از بزرگترین مربیان تاریخ کشور ماست. هر جا که هست برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. کاظمی در حال حاضر مربی تیم دیگری است و شاید بهتر باشد قضاوت نکنم. فقط می‌گویم برای او احترام زیادی قائل هستم. فقط می‌گویم تیمی را که در این چند سال با چنگ و دندان در لیگ برتر نگه داشتیم به این شرایط دچار شده است. اول از همه برای قدمت 60، 70 ساله راه‌آهن ناراحتم و بعد برای شخصی مثل کیانیان که اصلا در فوتبال نبوده ولی حالا از جیب برای فوتبال هزینه می‌کند. من واقعا برای او ناراحتم.

* وضعیت فعلی راه‌آهن را در مقایسه با زمانی که زیر نظر دادستانی بود، چگونه می‌بینید؟

حداقل آن زمان به ما گفتند اصلا نمی‌خواهیم تیم‌داری کنیم. هیچ ادعایی نداشتند که می‌خواهیم تیم‌داری کنیم و ما بازیکنان با هم این موضوع کنار آمده بودیم. می‌دانستیم که باید این تیم را در لیگ برتر نگه داریم. در دو، سه ماه ابتدایی حضور مالک جدید هم شرایط خوب بود اما کم کم این اتفاقات افتاد. مطمئنم کیانیان از خیلی از مسائل خبر ندارد و دوست داشتم به نحوی این موارد را به گوش او برسانم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار