آمار ولادت در سال 92 یکهزار و 647 نفر بود که در سال گذشته با 117 مورد افزایش به یک هزار و یکهزار و 764 مورد رسیده است
کد خبر: ۱۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 05 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،ابراهیم لقمان گفت: آمار ولادت در سال 92 یکهزار و 647 نفر بود که در سال گذشته با 117 مورد افزایش به یک هزار و یکهزار و 764 مورد رسیده است.

وی تعداد متوفیان زن و مرد را نیز در سال 92 ، 413 نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته آمار متوفیان در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 نفر افزایش یافته است.

رییس اداره ثبت احوال آستارا همچنین با اشاره به افزایش آمار ثبت ازدواج در سال گذشته ،اظهار کرد : در سال گذشته 774 مورد ازدواج در اداره ثبت احوال شهرستان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اینک سه دفترخانه ثابت ازدواج در شهرستان آستارا فعال هستند ، افزود : در سال 92 به سبب وجود یک دفترخانه ثابت ازدواج ، 487 مورد ازدواج در اداره ثبت احوال آستارا به ثبت رسیده بود.

لقمان در ادامه با اشاره به اینکه ثبت احوال نوین با مدیریت هویت در فضای مجازی قدم های مثمری را در این راستا برداشته است ، بیان کرد : به منظور بهنگام سازی پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور طرح پوشش وقایع حیاتی به عنوان یکی از موفق ترین طرح های اجرایی سازمان ثبت احوال کشور شناخته می شود.

وی خطاب به شهروندان آستارایی یادآور شد: با توجه به مواد 15 و 25 قانون ثبت احوال مهلت قانونی اعلام ولادت حداکثر 15 روز پس از تولد و مهلت قانونی اعلام وفات حداکثر 10 روز پس از فوت است.

وی در ادامه انتخاب نام نیک برای فرزندان را یکی از وظایف اصلی والدین برشمرد و بیان کرد: در سال گذشته مهدی ، رضا ، علی ، محمد و حسین برای پسران و فاطمه ، زهرا ، معصومه ، مریم و الینا برای دختران به ترتیب فراوانی در صدر بیشترین نام های انتخابی والدین برای فرزندان در شهرستان آستارا قرار داشت.

 شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار