کد خبر: ۱۸۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 21 February 2016
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "سرگئی لاوروف" و «جان کری»  همچنین درباره ایجاد ساز و کارهایی برای برقراری آتش بس در سوریه رایزنی کردند.
در نشست بین المللی مونیخ که حدود ده روز پیش برگزار شد، طرفین بر برقراری آتش بس در سوریه بجز مناطق تحت اشغال تروریستها تاکید کردند.
رئیس جمهور سوریه هم در گفتگو با روزنامه اسپانیایی ال پاییس تاکید کرد: به شرط تغییرنکردن میدانی مواضع تروریست ها، آماده برقراری آتش بس هستیم.
بشار اسد گفت: در صورت برقراری آتش بس باید ضمانت داده شود  تروریست ها به سلاح و حمایت ترکیه ( یا برخی کشورها ) دست نخواهند یافت.
اسد درباره اعزام نیرو از عربستان و ترکیه به  سوریه گفت: این فقط یک ادعا است، اما در صورتی که اتفاق بیفتد، ما با آنها به عنوان تروریست مقابله می کنیم زیرا هیچ حقی برای دخالت در سوریه نه سیاسی ونه نظامی، ندارند. رئیس جمهور سوریه همچنین درباره ادعای برخی کشورها مبنی برمحاصره مردم تصریح کرد: ما در جایگاه دولت، ورود کمک ها را به هیچ منطقه ای ، از جمله مناطق تحت کنترل داعش مثل الرقه منع نمی کنیم ، چنانچه از 3 سال پیش حقوق کارمندان، بازنشستگان و واکسن های کودکان را به آن منطقه ارسال می کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار