‌استاندار گیلان گفت:
وی افزود: این در حالیست که آمار کشوری تلفات جاده‌ای در تعطیلات امسال بطور میانگین 12 درصد کمتر از تعطیلات نوروزی سال گذشته است.
کد خبر: ۱۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 04 April 2015
‌استاندار گیلان گفت: 6 میلیون و 308 هزار گردشگر تعطیلات نوروز در استان اقامت داشتند.

دکتر محمدعلی نجفی گفت: اقامت این گردشگران حدود یک درصد بیش‌تر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بارش متناوب باران و سرمای هوا در چند روز از تعطیلات، آمار اقامت گردشگران در مقایسه با مدت مشابه پارسال تفاوت چندانی نداشت.

استاندار گیلان با اشاره به آماده کردن حدود هزار هتل، اماکن اقامتی و مسافر کاشانه و 389 مدرسه برای پذیرایی از گردشگران نوروزی گفت: همچنین ضریب اشغال مراکز اقامتی ثابت استان نیز 90 درصد بود که آمار بسیار خوبی برای این مراکز است.

وی افزود: همچنین در نوروز امسال هزار و 374 گردشگر خارجی در گیلان اقامت کردند که چهار و نیم درصد بیش‌تر از سال گذشته است.

استاندار گیلان ادامه داد: بازدید گردشگران از موزه‌ها و اماکن تاریخی نیز 409 هزار و 742 نفر بود که حدود 5 درصد رشد داشته است.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: ضریب اشغال مناسب مراکز اقامتی به همراه افزایش ورود گردشگران خارجی و بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی نشان دهنده جهت گرفتن گردشگری گیلان به سمت گردشگری اقتصادی و درآمدزاست که ان‌شاء‌الله با تقویت زیر ساخت‌ها این رویکرد گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه گیلان، مازندران، قم، اصفهان، فارس و خراسان رضوی در نوروز امسال جزء پرترددترین استان‌های کشور بودند، گفت: به رغم افزایش یک درصدی ورودی خودرو به گیلان، میزان کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در استان 18 درصد کاهش یافته است‌.

وی افزود: این در حالیست که آمار کشوری تلفات جاده‌ای در تعطیلات امسال بطور میانگین 12 درصد کمتر از تعطیلات نوروزی سال گذشته است.

استاندار گیلان با اشاره به ورود یک میلیون و 70 هزار خودرو گفت: براساس آمار پزشکی قانونی از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین، 27 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که این آمار 6 نفر کمتر از مدت مشابه پارسال است.

دکتر نجفی همچنین از زحمات اعضای ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر، صدا و سیما و رسانه‌ها که در تعطیلات نوروز برای خدمت‌رسانی به مردم پرتلاش ظاهر شدند، قدردانی کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار