کد خبر: ۱۸۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 20 February 2016
تابناک گیلان: دبیر عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: مردم هرکسی را انتخاب کنند مثبت و منفی‌اش را باید تحمل کرد و اگر بنی‌صدر هم باشد باید با بیرون کردن آن وی را تحمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله بادامچیان در نشست خبری حزب موتلفه به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با حضور در حضور خبرنگاران عنوان کرد: در این انتخابات به عنوان نمونه‌ای از نظام مقدس جمهوری اسلامی به دور از بهره‌گیری‌های سیاسی همه مردم را به حضور دعوت می‌کنم. اینکه ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند نشان می‌دهد که این یک کشور آزاد است. زمانی که سطح علمی کشور بالا رفته است و چندین میلیون کار‌شناس ارشد و دکتری و حجت‌الاسلام و آیت‌الله داریم باید انتظار داشته باشیم این‌ها احساس وظیفه کنند و پا به عرصه بگذارند.

وی گفت: بعضی‌ها عادت دارند به همه چیز نگاه منفی داشته باشند. شاید در دوره بعد ۲۰ هزار نفر ثبت نام‌کننده داشته باشیم لذا باید تمهیداتی بچینیم که مسئله شورای نگهبان حل شده و امکانات لازم جهت احراز صلاحیت افراد فراهم شود.

عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: بحثی که ما با نمایندگان جوان داشتیم همین بود که در مجلس آینده باید در خصوص ثبت نام‌ها به همه جوانب توجه داشت.

بادامچیان از رسانه‌ها تشکر کرد و گفت: من به عنوان کسی که از اول انقلاب در این نظام حضور داشته‌ام از رسانه‌ها که این دوره کارهای شایسته‌ای کرده‌اند تشکر می‌کنم. امیدوارم مردم با هوشمندی امر انتخابات را پیگیری کنند. در این دو سال که ما مشغول کارهای انتخاباتی بوده‌ایم چه برای دوره ریاست جمهوری و چه مجلس در رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های مجازی حضور مستمر مردم را دیده‌ایم.

وی اضافه کرد: رهبر دوراندیش ما با درایت رهنمودهای لازم را داده‌اند و گفته‌اند به افراد پاک، انقلابی، شجاع، هوشمند و با فهم رای بدهید. به کسانی که بتوانند در مجلس نظام را در بخش قانونگذاری اداره کنند. در داخل و خارج حتی استکبار هم به اهمیت انتخابات ما به دلیل موقعیت‌های به وجود آمده در منطقه واقف است و ایجاد موقعیت‌های مثبت و منفی انتخابات ما را متوجه شده است.

بادامچیان افزود: مردم هرکسی را انتخاب کنند مثبت و منفی‌اش را باید تحمل کرد. اگر بنی‌صدر هم باشد باید با بیرون کردن آن وی را تحمل کنند. اگر رجایی باشد اثرات مثبتی دارد. امام هر دو را تنفیذ کردند.

وی در بخش دوم سخنانش به انتخابات مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: در این دوره در محضر هر دو نهاد با کاری پر تلاش و دقیق دریک سال اخیر همراه بودیم. ماهیت خبرگان در موقعیت حساس کنونی جهان که داعش اسلام متحجر را نشان می‌دهد و بیداری اسلامی همزمان رخ داده است دو چندان شده است. در چنین انتخابات مهمی مسئله خبرگان پایه اصلی است که خبرگان در دو مرحله توسط مردم ایران به انتخاب ولی فقیه دست می‌زنند. در این حوزه هم با شرکت داوطلبان زیادی مواجه بودیم.

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: مسئله احراز صلاحیت‌ها هم که در مجلس شورای اسلامی یک صورت دارد و در مجلس خبرگان که وظیفه شناخت ولایت و فقاهت را برعهده دارد شکل سخت‌تری به خود می‌گیرد، مسئله مهمی است. هر مجتهدی نمی‌تواند مجتهد عضو خبرگان رهبری باشد به همین خاطر رعایت حقوق داوطلبان و احراز صلاحیت‌ها کار سختی است. تبعاً مسائل سیاسی هم در کنار آن زیاد است.

بادامچیان گفت: دو فهرست جامعه مدرسین و روحانیت هم از همین منظر با هم متفاوت هستند که یک جامعه سیاسی پویا و دینی چنین مسائلی را نیز دارد.

وی در خصوص رد صلاحیت سید حسن خمینی گفت: اینکه بعضی‌ها می‌گویند ایشان رد صلاحیت شدند بی‌احترامی به ایشان و خانواده امام است، این درست نیست. همچنین اینکه بعضی‌ها برای مصادره یک فرد برای جناح خود نام شخصی را مخدوش می‌کنند نیز از نظر ما درست نیست. آقای سیدحسن خمینی ثبت‌نام کردند و بعد در آزمون شرکت نکردند این حق ایشان بود که ثبت نام کنند و اینکه به دلیل عدم حضور ایشان در آزمون صلاحیتشان احراز نشود نیز حق شورای نگهبان بود. به این ترتیب ایشان رد صلاحیت نشدند بلکه عملاً انصراف دادند.

بادامچیان اظهار داشت: تبعاً استکبار جهانی نسبت به مسئله خبرگان حساسیت جدی دارد. حرف‌های این‌ها از نظرمن باطل است اما باطل هم گاهی شیطنت می‌کند و می‌کوشد در مجلس خبرگان نفوذی بفرستد و دائم می‌گوید به فلانی رای بدهید یا به فلانی رای ندهید. این نشان می‌دهد این‌ها به بن‌بست رسید‌ه‌اند و به هر چیزی دست می‌زنند.

عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: با داشتن دو نهاد انقلابی جامعه مدرسین و روحانیت ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت. به قول آیت‌الله مصباح یزدی که از مراجع فقیه و عاقل است وجود چنین نهادهایی عقلاً و شرعاً می‌تواند حجت شرعی باشد. جامعه روحانیت مبارز هم همینطور. لیست این دو نهاد تقریبا در همه استان‌ها یکی است به جز لرستان، کردستان و گلستان که به دلیل عدم معرفی به اجماع نرسیدند و گفتند خبرگانی که بوده‌اند خودشان تصمیم بگیرند و در مورد گیلان جناح آقای تسخیری می‌خواستند تغییر حوزه بدهند که شورای نگهبان به ایشان چنین اجازه‌ای نداد.

وی در ادامه به مشکلات تبلیغات برای جامعتین اشاره کرد و گفت: مشکل بزرگ تبلیغات این است که از لحاظ مالی با توجه به گرانی‌ها تنها در حد ضرورت می‌توانیم انجام وظیفه کنیم. ما در جایی به آقای کوثری گفتیم کمک مالی کنند ایشان گفتند من می‌خواهم به سوریه بروم. همزمان یکی از خبرنگاران به بادامچیان اشاره کرد که‌ای کاش می‌گذاشتید به سوریه برود و شهید شود. بادامچیان گفت من هم دلم شهادت می‌خواهد اما نه به این زودی‌ها انشاالله بعد از ۹۰ سالگی.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار