دو خبرنامه تابناک گیلان (71+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که هفتاد و یکمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۶۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 14 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که هفتاد و یکمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.



از حرف های تکراری نماینده رشت (جعفرزاده) درباره اهالی فرهنگ و هنر گیلان

تابناک گیلان: غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز(۲۴ دی) در همایش« بازشناسی جنبش جنگل از نگاهی نو» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: گیلان دارای فرهنگ غنی کهن است و از لحاظ پیشینه هنری جایگاه ویژه‌ای در دوران‌های مختلف به خود اختصاص داده است.

 

وی ادامه داد: وجود فرهیختگان و نخبگان هنری استان گویای این مدعاست.

 

نماینده مردم رشت در مجلس اذعان کرد: میرزا کوچک جنگلی یکی از بزرگ مردان کشور است که برای حق علیه باطل جنگید و از وطن و دین اسلام دفاع کرد.

 

وی اذعان کرد: گیلان دارای آئین‌های کهن و ماندگار است که مردم گیلان این آیین را حتی به صورت نمادین حفظ و حراست کرده‌اند.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: آیین و فرهنگ کهن گیلان ریشه در آداب و سنن این دیار دارد.

 

وی ادامه داد: گیلان همواره در عرصه‌های مختلف بر علیه دشمنان جنگید و با هشت هزار شهید دوران دفاع مقدس رتبه ششم را در کشور داراست.




 

جعفرزاده اظهار کرد: نخستین روزنامه، نخستین کتابخانه و نخستین مدرسه دخترانه و... در گیلان وجود داشت و صاحب امتیاز در سبک موسیقی است و در هنرهای تجسمی حرفی برای گفتن دارد و دارای رتبه‌های برتر کشوری است.

 

جعفرزاده اذعان کرد: در کشور ۳۷ هنرمند تجسمی شناسایی شده که ۲۷ نفر این هنرمندان گیلانی هستند.

 

وی تصریح کرد: گیلان با دارا بودن۱۹۰نشریه جایگاه ششم کشوری را داراست و همچین در بخش تئاتر با دارا بودن ۳۲ گروه جایگاه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است

 

رئیس مجمع نمایندگان استان اذعان کرد: گیلان دارای هنرمندان بسیار فاخری است و از لحاظ اهل قلم رتبه هفتم را داراست.

 

ویبا بیان اینکه گیلان می‌تواند پل ارتباطی فرهنگ و هنر کشور با کشورهای حاشیه خزر باشد تصریح کرد: با وجود این همه موفقیت و موقعیت خاص استان، گیلان از نظر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در جایگاه خود قرار ندارد و مشکلاتی فراوانی دراین بخش دارد.


وی گفت: سرانه مطالعه در گیلان پایین است و این استان فاقد فرهنگ سراست.

 

جعفر زاده خاطرنشان کرد: اهالی فرهنگ و هنر گیلان از کمبود اعتبارات و زیرساخت‌ها رنج می‌برند و برخی شهرستان‌های استان فاقد سینما و گالری هستند.

 

وی اظهار کرد: گیلان نیازمند زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در بخش های مختلف است.




 توقيف پژو با بيش از 37 ميليون خلافي در"لاهيجان"

تابناک گیلان: فرمانده انتظامي شهرستان لاهيجان از توقيف يک دستگاه خودروي پژو 206 با بيش از 37 ميليون ريال خلافي خبر داد.

سرهنگ"محمود قاسمي"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت:مأموران راهنمايي و رانندگي شهرستان لاهيجان در حين انجام ماموريت و کنترل ترافيک،يك دستگاه خودروي پژو 206 را به علت رعايت نکردن سرعت مطمئنه متوقف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان لاهيجان افزود:در استعلام مأموران راهنمايي و رانندگي مشخص شد كه خودروي مذکور 37 ميليون و 200 هزار ريال خلافي با 78 فقره تخلف در پرونده خود دارد.


وي با بيان اين كه اين خودرو توقيف و روانه پارکينگ شد،بيان داشت: پليس براساس ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي از تردد خودروهاي متخلف با خلافي بيش از 10 ميليون ريال جلوگيري کرده و اين خودروها در صورت مشاهده،توقيف مي شوند.

فرمانده انتظامي شهرستان لاهيجان با اشاره به نقش مردم در تامين و برقراري نظم و امنيت از شهروندان خواست،جهت اجراي هر چه بهتر طرح ها با پليس همکاري بيشتري داشته باشند و هرگونه مورد مشکوک را به خدمتگزاران خود در نيروي انتظامي گزارش کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار