مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:
داود زارع عصر امروز در جریان بازدید از پارک جنگلی سراوان به وجود یک‌میلیون و 17 هزار هکتار منابع طبیعی در گیلان اشاره کرد و افزود: 540 هزار هکتار اراضی جنگلی در استان داریم که از جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 22 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، داود زارع عصر امروز در جریان بازدید از پارک جنگلی سراوان به وجود یک‌میلیون و 17 هزار هکتار منابع طبیعی در گیلان اشاره کرد و افزود: 540 هزار هکتار اراضی جنگلی در استان داریم که از جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود.

زارع با بیان اینکه 10 پارک جنگلی برای استفاده گردشگران در مناطق مختلف گیلان احداث شده است، تصریح کرد: پارک‌های مذکور در مناطق قلعه‌رودخان در فومن، سیاهداران در تالش، سراوان در رشت و ... احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان جنگل‌های هیرکانی را باقی‌مانده از دوران سوم زمین‌شناسی خواند و بیان کرد: جنگل‌های شمال به عنوان ذخایر جنگلی در کشور مطرح است.

وی از اجرای 400 هزار هکتار جنگل‌کاری در گیلان خبر داد و گفت: جنگل‌های دست‌کاشت در ورودی و خروجی شهرها برای ایجاد پارک‌های جنگلی در اختیار شهرداری‌ها گذاشته می‌شود.

زارع با تاکید بر حفاظت جنگل‌ها به منظور جلوگیری از قاچاق چوب، خاطرنشان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به استعدادیابی یک‌هزار هکتار از منابع طبیعی استان به منظور واگذاری امور کشاورزی در استان اشاره کرد و یادآور شد: یک‌هزار و 200 هکتار از منابع طبیعی برای توسعه صنعت واگذار شده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار هکتار از اراضی ساحلی گیلان قابل واگذاری برای طرح‌های شیلاتی و گردشگری است، اظهار کرد: 500 هکتار از اراضی ساحلی در مرحله اختصاص به طرح‌های پرورش ماهی است.

زارع از توسعه زراعت چوب از سال 93 در گیلان خبر داد و افزود: 60 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت صنوبر رفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان توسعه زراعت چوب را نیازمند اختصاص تسهیلات به متقاضیان دانست و بیان کرد: امسال فعالیت‌های فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع طبیعی را با مشارکت مردمی در استان دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فراخوان سازمان‌های مردم‌نهاد برای توانمندسازی جوامع محلی در سال 94 انجام می‌شود، تصریح کرد: خسارت‌ها به منابع طبیعی بیشتر در جلگه اتفاق افتاده و بستر مشارکت مردمی در این زمینه آماده شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار