۲۸ آبان‌ماه؛

کنگره ملی ابن‌حسام خوسفی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری کنگره ملی ابن‌حسام خوسفی طی ۲۸ آبان ماه در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴ 16 September 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی»، محمود رمضانی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: برگزارکننده بخش فرهنگی کنگره، شامل جشنواره شعر آئینی ابن‌حسام خوسفی جهاددانشگاهی استان بوده که اختتامیه آن ۲۸ شهریور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه نهایی این کنگره ملی ۲۸ آبان ماه در استان برگزار خواهد شد، افزود: ه در بخش هنری این کنگره از اشعار ابن گ‌حسام کارهای هنری تولید می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه خلق ۲۰۰ اثر خوشنویسی و ۳۰ اثر تصویرنگاری درحال انجام است، اظهار کرد: بخش علمی و پژوهشی برعهده دانشگاه بیرجند بوده که ۲۷ آبان ماه برگزار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی هم در این نشست بیان کرد: با برگزاری جشنواره ملی شعر آئینی ابن‌حسام خوسفی به دنبال برندسازی فرهنگی هستیم

سید کاشی ادامه داد: طرح برندسازی شهری را به استانداری پیشنهاد داده‌ایم و به مرور با نقش بی‌بدیل رسانه تمام جهان از طریق شناخت مفاخری همچون ابن‌حسام خوسفی، خراسان جنوبی را خواهند شناخت.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی شعر آئینی ابن‌حسام درحال برگزاری است که پنجمین دورهٔ آن با حضور شاعران و فرهیختگان کشوری برگزار می‌شود، افزود: در این جشنواره محدویتی برای حضور مردم وجود ندارد و سعی داریم ابن‌حسام خوسفی را به برند ملی تبدیل کنیم.

 سیدکاشی، با اشاره به دریافت ۳۲۲ اثر در جشنواره سال گذشته، ادامه داد: «این آمار امسال با رشد ۵۰ درصدی به ۴۸۹ اثر رسیده است‌.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار