۶۶ درصد اعتبار عمرانی گنبدکاووس تخصیص یافت

فرماندار گنبدکاووس از تخصیص افزون بر ۲ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان گلستان در سال ۱۴۰۲ به این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: تخصیص این میزان اعتبار معادل ۶۶ درصد اعتبارات مصوب است.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱ 14 September 2024

به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از ایرنا، مهدی دهرویه روز شنبه درجلسه کمیته برنامه‌ریزی گنبدکاووس اظهار کرد: مجموع اعتبارات مصوب بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این شهرستان درسال گذشته که تخصیص آن همچنان ادامه دارد، افزون بر سه هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی یادآور شد: اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گنبدکاووس درسال ۱۴۰۰ افزون بر هزار میلیارد ریال، درسال ۱۴۰۱ هم هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود.

دهرویه اضافه کرد: اعتبارات پیش بینی شده امسال گنبدکاووس در بخش تملک دارایی‌ها حدود ۱۵ درصد کاهش دارد که پیگیر افزایش آن بویژه در بخش «آب و فاضلاب، برق، بنیاد مسکن و نوسازی مدارس» هستیم.

فرماندار گنبدکاووس باتاکید برضرورت پیگیری افزایش و جذب اعتبارات تملک دارایی‌ها توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی گنبدکاووس باید این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند تا عقب ماندگی‌های زیرساختی و تاریخی این شهرستان رفع شود.

دهرویه همچنین از ساخته‌نشدن میدان فروش دام گنبدکاووس گلایه کرد و گفت: با اینکه عملیات ساخت میدان جدید فروش دام این شهرستان چند سال پیش در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار و پیش بینی ایجاد اشتغال برای هزار نفر آغاز شد، اما هنوز خبری از ساخت آن نیست.

فرماندار گنبدکاووس همچنین برلزوم اولویت قراردادن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: لازمه پیشبرد امور و جذب اعتبار تبیین صحیح مسائل و مشکلات مرتبط با پروژه‌ها برای مدیران استانی و ملی است.

دهرویه، رفع کمبود فضا‌های آموزشی گنبدکاووس را ضروری دانست و برلزوم نصب انشعابات گاز، برق و آب آشامیدنی سه مدرسه تازه ساخت مناطق روستایی این شهرستان در سه روز آینده تاکید کرد.

وی همچنین برلزوم فراهم کردن بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه‌های گوناگون از جمله گردشگری گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: نباید با عملکرد نادرست سبب گریز سرمایه‌گذار از این شهرستان شویم.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه همچنین برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی گنبدکاووس نسبت به کاهش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای امسال گلایه کردند که مقرر شد موضوع در جلسه‌ای دیگر باحضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان بررسی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار