پویش سایبری «خرید امن» در بوشهر راه اندازی شد

رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: چهارمین پویش «خرید امن » در راستای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی این استان آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳ 14 September 2024
به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این پویش و برای تحقق کاهش شکل‌گیری جرائم تکرارپذیر کلاهبرداری مالی، اقدامات چند وجهی خود را حول محورهایی خاص نظیر، کلاهبرداری از طریق درج آگهی جعلی در سایت‌های آگهی محور و درخواست بیعانه، ارسال پیام‌های جعلی حاوی لینک برای آلوده‌سازی گوشی و در نهایت برداشت از حساب و آگهی‌های جعلی کاریابی متمرکز خواهیم کرد.
 
وی بیان کرد: مراحل اجرایی چهارمین پویش خرید امن با هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط و بویژه رسانه‌های استانی در حوزه‌های مختلف اجرایی می‌شود.
 
رئیس پلیس فتای استان بوشهر تصریح کرد: در این عملیات تولید و انتشار محتوای پیشگیرانه در رسانه‌های نوین و مکتوب، برگزاری میز خدمت و نمایشگاه سایبری، استفاده از تبلیغات محیطی اعم از توزیع بروشور و تراکت و نصب بنر و پوستر، فعال‌سازی تیم‌های گشت پیشگیری از اسکیمر، اقدامات رسانه‌ای در رسانه محلی و صدا و سیمای استانی به‌صورت شبانه‌روزی پیگیری می‌شود.
 
وی با تاکید بر ضرورت ارتقاء دانش سایبری و افزایش آگاهی کاربران نسبت به تهدیدات و آسیب‌ها بیان کرد: این آموزش‌ها به روش‌های نوین در همه بسترهای فضای مجازی به‌صورت برخط یا حضوری و چهره به چهره در طول سال برای جوامع هدف اجرایی می‌شود.
 
رئیس پلیس فتای استان بوشهر به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: به هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا در هنگام خریدهای اینترنتی و تبادلات مالی خود توجه بیشتری کنند.
 
قاسمی ادامه داد: در صورتی که با موارد مشکوک و مجرمانه‌ مواجهه شدند، موضوع را از طریق مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با پلیس فتا در میان گذاشته تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی اضافه کرد: کشفیات تخلفات در فضای مجازی در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش پیدا کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار